اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرنگار فارس از غزه گزارش می دهد/

پشت پرده اتهام زنی غزه به دخالت در حملات سینا

خبرگزاری فارس: با وجودی‌که مصری‌ها بر این باورند، از جمله عاملان جنایت اخیر صحرای سینا سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌باشد، اما تبلیغات گسترده‌ای در حال انجام است تا القا کند، فلسطینیان در این حمله دست داشته‌اند.

پشت پرده اتهام زنی غزه به دخالت در حملات سینا

با وجود محکومیت شدید حمله صورت گرفته علیه یک پست مرزی مصری در صحرای توسط فلسطینیان ساکن نوار غزه و ابراز همدردی آنان با بازماندگان این حادثه تروریستی با این حال مشاهده می‌شود که برخی رسانه‌های مصری وابسته به رژیم سابق از اولین لحظات وقوع این جنایت حملات تبلیغاتی گزنده‌ای را علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه آغاز کرده‌اند.

خبرنگار فارس از غزه در این ارتباط گزارش می‌دهد که این حمله سوال‌های بسیاری را درباره دلایل واقعی نهفته در پس آن که هیچ توجهی نیز ندارد، در اذهان ایجاد کرده است که از جمله آنها این است که چرا غزه همیشه باید قربانی این توطئه‌ها باشد و چرا رسانه‌های مصری در این ارتباط موضع درستی و راستینی درباره برخی شایعات و دروغ‌ها اتخاذ نمی‌کنند و سرانجام اینکه فلسطینیان در برابر این حملات و هجمه‌های تبلیغاتی چه اقدامی باید انجام دهند.

" مشیر المصری"، از رهبران جنبش حماس

" مشیر المصری"، از رهبران جنبش حماس در این ارتباط از متهم شدن نوار غزه به دست داشتن یا مشارکت در این عملیات توسط رسانه‌های مصری به شدت انتقاد و تاکید کرد که تنها رژیم صهیونیستی است که از این حادثه سود می‌برد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوار غزه گفت که برخی طرف‌ها از همان لحظات اولیه وقوع حادثه به سرعت غزه را به دست داشتن در آن متهم کردند، چون دیدگاهی کاملا متفاوت با جریان سیاسی حاکم بر مصر دارند.

المصری در ادامه افزود: به نظر می‌رسد، برخی نمی‌خواهند تا مصر دوباره جایگاه واقعی و نقش رهبری خود را در منطقه بازیابد به همین دلیل به محض وقوع این حادثه نام غزه را بر زبان آورده و آن را متهم کردند.

وی توضیح داد که به قدرت رسیدن جریان اسلامگرا در مصر موجب نگرانی برخی طرف‌های داخلی و خارجی شده است که در تلاشند، با ایجاد موانع برسر راه دولت انقلاب مانع هرگونه اقدام مثبت این دولت باشند.

این رهبر جنبش حماس از دولت انقلابی مصر خواست نسبت به تقویت روابط امنیتی خود با نواره غزه تامل ویژه داشته باشد تا با خطرهای امنیتی موجود در این منطقه مقابله شود.

" مجدی حسین"،‌ دبیرکل حزب "العمل الإسلامی" مصر

از سوی دیگر " مجدی حسین"،‌ دبیرکل حزب "العمل الإسلامی" مصر تلاش برخی رسانه‌ها برای تباه ساختن رابطه تاریخی دو ملت برادر فلسطینی و مصری را محکوم و تاکید کرد، طرف‌هایی دست به چنین اقداماتی می‌زنند که در راستای استراتژی‌ها و اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گام برمی‌دارند.

مجدی حسین در ادامه تاکید کرد که انقلاب مصر در مناسبت‌های مختلف خواستار پاکسازی رسانه‌های مصری از وجود مزدوران و وابستگان به رژیم سابق شده بود، چون مصری‌ها به خوبی می‌دانند که سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد " و سازمان‌های مصری منحرف و مزدور در پس این جنایات ددمنشانه قرار دارند و کسانی که این شایعات را منتشر و تاکید می‌کنند که عاملان این عملیات از نوار غزه بوده‌اند،‌ در واقع اسرائیل و بازماندگان رژیم سابق هستند.

حسین افزود: ما در برابر برنامه‌ای شیطانی با برای از بین بردن انسجام و هماهنگی موجود در روابط مصر با فلسطینیان هستیم که اصلا مورد پسند اسرائیل نیست.

وی گفت: با کمال تاسف این اولین بار نیست که چنین امری رخ می‌دهد و بالطبع آخرین بار نیز نخواهد بود که نام غزه در کشتارهایی که در حق شهروندان مصری رخ می‌دهد،‌ برده می‌شود، بمبگذاری در کلیسای قبطی‌ها از جمله این موارد است که در ابتدا جماعت‌های اسلامی متهم به دست داشتن در آن شدند، اما بعد ثابت شد که بازماندگان رژیم سابق در آن دست داشته‌اند، همچنین در جریان انقلاب نیز بازماندگان رژیم سابق جنبش حماس را به دست داشتن در کشتار تظاهرات‌کنندگان متهم کردند.‌

مجدی حسین تاکید کرد که آنچه در این ارتباط منتشر می‌شود،‌ دروغ محض است که هیچ عقل و منطقی آن را نمی‌پذیرد و رسانه‌های مستقل بی‌تردید حقایق را آشکار و مشخص خواهد کرد که اسرائیل و طرف‌های دیگری که در خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، در این حادثه دخالت داشته‌اند.

" نبیل الطهراوی"،‌ استاد اطلاع رسانی دانشگاه الازهر

از سوی دیگر " نبیل الطهراوی"،‌ استاد اطلاع رسانی دانشگاه الازهر در این ارتباط گفت که نوار غزه در معرض حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی سازمان‌یافته‌ای از سوی برخی رسانه‌های مصری به سود برخی جریان‌های سیاسی است.

الطهراوی توضیح داد که اتهامات وارده به نوار غزه و حملات صورت گرفته از همان لحظه اول آغاز شده و بسیار قوی و قدرتمند دنبال شده است،‌ بی‌آنکه در این ارتباط واقعیت‌ها مشخص و اثبات شده باشد.

این استاد مصری گفت: این عملیات فرصتی طلایی برای برخی رسانه‌های وابسته به رژیم سابق بوده که در تعارض کامل با نظام کنونی قرار دارند و همانها بودند که در وارد آوردن اتهام به نوار غزه پیش‌دستی کردند تا به روابط در حال گسترش نوار غزه با مصر ضربه بزنند و از غزه انتقام بگیرند.

الطهراوی با ابراز تاسف شدید از اینکه غزه اینگونه در معرض اتهام قرار گرفته است،‌ درباره واکنش فلسطینیان به این اتهامات گفت که متاسفانه این موضوعی بسیار مشکل و دشوار می‌نماید، چون اکثر رسانه‌ها سیاستی را اتخاذ کرده‌اند که در خدمت طرف‌های خاصی است و در این ارتباط باید خطابه‌های رسانه‌ای و سیاسی را برای مقابله با این ترفند متحد کرد.

از سوی دیگر " فرید أبو ضهیر"،‌ استاد اطلاع رسانی دانشگاه "النجاح الوطنیة" نابلس می‌گوید که آشکارا قابل ملاحظه بود که برخی از رسانه‌های مصری تبلیغاتی تحریک‌آمیز علیه نوار غزه آغاز کرده‌اند و این موجب شده تا برخی از افراد ساده‌لوح و ناآگاه از واقعیت امور آن را باور داشته کنند،‌ به ویژه کسانی‌که مخالف رئیس جمهوری مصر و اخوان المسلمون که این دروغ‌ها باور می‌کنند.

وی افزود: آشکار است که اسرائیل و دشمنان انقلاب و کسانی‌که تغییر و تحولات منطقه‌ای به زیان آنهاست تلاش می‌کنند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و مردم مصر را علیه فلسطینیان نوار غزه تحریک کنند.

به همین دلیل ابو ضهیر از تمام رسانه‌های چه معارض و چه موافق خواست تا در قبال مسائل جاری احساس مسئولیت کنند و در انتشار اخبار و انتخاب الفاظ و ارائه اطلاعات تامل و دقت داشته باشند، چراکه کلمات و عبارات چون تیری است که برخی مواقع به جای اینکه دشمن را هدف قرار دهد، خودی را هدف می‌گیرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول