اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد

خسارت 5 میلیارد ریالی به انشعابات گاز در مناطق زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله‌های عصر دیروز در شهرهای اهر و ورزقان و هریس 5 میلیارد ریال به انشعابات گاز در این مناطق زلزله‌زده خسارت وارده کرده است.

خسارت 5 میلیارد ریالی به انشعابات گاز در مناطق زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی

ولی‌الله دینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این خسارت ناشی از زمین‌لرزه 6.2 ریشتری در اهر، هریس و  شش ریشتری در ورزقان صرفا به انشعابات گاز و ترکیدگی انشعابات وارد شده که در صورت بروز خسارت به شبکه‌های توزیع این رقم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به مقاوم بودن شبکه‌های توزیع احتمال وارد آمدن خسارت به این شبکه‌ها بسیار کم و ناچیز خواهد بود و درصد افزایش این رقم نیز ناچیز خواهد بود.

دینی از ورود 40 روستای شهرستان اهر به مدار که گاز آنها قطع شده بود خبر داد و گفت: از کل 80 روستای اهر که گاز آنها قطع شده بود تا شب 30 روستا نیز وارد مدار می‌شوند، ولی عیب‌یابی و کنترل نشتی در 10 روستا که بین 70 تا 80 درصد آسیب دیده‌اند ادامه خواهد داشت.

دینی افزود: نشت‌یابی و کنترل انشعابات در ورزقان ادامه دارد تا بعد از اتمام عملیات این شهرستان نیز به مدار وصل شود.

وی وضعیت هریس به خصوص در شهر را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در خود شهر هریس مشکل خاصی وجود ندارد و 11 روستایی که از مدار خارج شده‌اند پس از نشت‌یابی وارد مدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از حضور نزدیک به 32 اکیپ حوزه مدیریتش در سه شهرستان حادثه دیده خبر داد و گفت: 12 اکیپ نشت‌یابی و 20 اکیپ تعمیرات به این شهرستان‌ها اعزام شده‌اند.

وی از حادثه‌دیدگان خواست تا از دست‌کاری خودسرانه رگلاتورهای گاز خوداری کنند و تا نشت‌یابی و کنترل انشعابات خود و اطمینان از عدم نشتی از سوی اکیپ‌های مربوطه صبوری کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول