اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد

اتمام انتقال مجروحان و آواربرداری از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: انتقال مجروحان و آواربرداری از مناطق زلزله‌زده در آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است.

اتمام انتقال مجروحان و آواربرداری از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

احمدرضا شجیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه روستاها دارای 30 تا 50 خانوار بودند و همچنین با توجه به خشتی، گلی و یک طبقه بودن ساختمان‌ها، عملیات آواربرداری، نجات و انتقال مجروحان به سرعت صورت گرفت اما کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بزرگی زلزله در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه بوده اما خسارت و شدت تخریب با توجه به بافت فرسوده و روستایی فراتر از شدت زلزله بوده است.

شجیعی خواستار صرفا کمک نقدی از سوی هموطنان شد و گفت: تمام اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان موجود است و در حال توزیع بین زلزله‌زدگان است که تاکنون پنج هزار و 600 دستگاه چادر و 16 هزار تخته پتو بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

این مقام امداد و نجات کشور در مورد آمار و ارقام نیز گفت: فوت 250 نفر و مصدومیت دو هزار و 600 نفر در این زلزله 6.2 ریشتری که چهار شهرستان ورزقان، هریس، اهر و تبریز را تحت تاثیر قرار داده، گزارش شده است.

وی این مناطق را دارای یک‌هزار و 10 روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد روستا 130 روستا در معرض آسیب بوده‌اند که بین 70 تا 100 درصد تخریب شده‌ و 20 روستا نیز دچار تخریب 100 درصدی شده‌اند.

شجیعی تعداد پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه را 60 پس‌لرزه عنوان کرد و گفت: از این تعداد پس‌لرزه 20 مورد بالای چهار ریشتر و بقیه با قدرتی زیر چهار ریشتر به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه وقوع زلزله و پس‌لرزه بعد از زمین‌لرزه قابل پیش‌بینی نیست ابراز امیدواری کرد که شاهد وقوع دوباره زلزله یا پس‌لرزه نباشیم.

بر اساس گزارشات رسیده از مناطق زلزله‌زده و حتی اعلام خود مسئولان در مناطق، نیاز به اقلام ضروری در تمام مناطق حتی اهر که با وجود کانون زلزله بودن کمترین خسارت را در مقایسه با ورزقان دیده، ضروری است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول