اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

اعزام اکیپ‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از شب گذشته اکیپ‌های متعدد امدادی اردبیل برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله زده به شهرهای اهر و ورزقان عزیمت کردند.

اعزام اکیپ‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جریان بازدید از مناطق مشگین‌شهر و روستاهای خسارت دیده از زلزله روز گذشته، اظهار داشت: از شب گذشته اکیپ‌های امدادی استان را برای کمک به زلزله زدگان شهرهای اهر و ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی اعزام کردیم تا با تمام توان به یاری هموطنان‌مان بشتابند.

وی با بیان اینکه زمین لرزه عصر دیروز در مشگین‌شهر، اردبیل و پارس آباد بیشتر از سایر نقاط احساس شد افزود: این زمین لرزه در استان خسارت جانی به دنبال نداشته و در برخی از روستاهای مشگین‌شهر که همجوار اهر است خساراتی به واحدهای مسکونی و واحدهای دامی وارد کرد.

صابری بیان داشت: قرار است نیروهای امدادی تا عادی شدن وضعیت در مناطق زلزله‌زده حضور داشته باشند.در یک احساس تکلیف و کار انسان دوستانه در نهایت سعی و تلاش آمادگی داریم از حادثه‌دیدگان و مجروحان استان همجوار در بیمارستان‌های خودمان پذیرایی کرده و اقدام به پذیرش آنها کنیم.

به دنبال وقوع زلزله مهیب در شهرهای اهر، هریس و ورزقان و کشته شدن بیش از 200 نفر از هموطنان‌مان در این حادثه، استاندار اردبیل با صدور بیانیه‌ای این واقعه تلخ را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای درگذشتگان طلب غفران و رحمت الهی کرده است.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیروهای اورژانس و همچنین اکیپ‌های امدادی دانشگاه علوم پزشکی از همان لحظات نخستین وقوع زلزله در دو شهر اهر و ورزقان مستقر شده و به امدادرسانی حادثه‌دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعلام اینکه در اعزام اکیپ‌های امدادی هیچ محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: تا کنون با اعزام پنج اکیپ امدادی و جستجو‌گر سعی کردیم به هموطنان‌مان در استان‌های دیگر مدد‌رسانی کنیم و آمادگی داریم از محل ذخیره انبار خود مواد غذایی، پوشاک و دیگر مایحتاج مورد نیاز زلزله‌زدگان را تامین کنیم.

بر اساس اعلام شاهدان و عکاس خبرگزاری فارس در اردبیل قسمتی از مجروحان حادثه دیشب به بیمارستان مشگین‌شهر و حتی مناطقی از اردبیل، اعزام شدند تا مورد مداوا و پرستاری قرار بگیرند.

زلزله 6.2 ریشتری در استان آذربایجان شرقی و اردبیل که کانون آن اهر و ورزقان بوده تا کنون بیش از 220 کشته و صدها مجروح به دنبال داشته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول