اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم لابی‌های صهیونیست از برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران

خبرگزاری فارس: انجمن‌های مختلف صهیونیستی که از برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران به خشم آمده‌اند، در تکاپویی بی‌ثمر، سخت در تلاشند تا کشورها را به عدم حضور در این نشست متقاعد کنند.

خشم لابی‌های صهیونیست از برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران

به گزارش فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، گروه‌ها و انجمن‌های مختلف یهودی صهیونیستی که از برگزاری این اجلاس در تهران به خشم آمده‌اند، همچنان به تلاش خود برای کمرنگ کردن حضور کشورها در این نشست ادامه می‌دهند.

مسئولان یکی از گروه‌های مهم یهودی صهیونیستی موسوم به انجمن "بنی بریث" روز گذشته با ارسال نامه‌ای به "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل، نسبت به انتشار گزارشاتی مبنی بر حضور وی در نشست سران عدم تعهد در تهران، ابراز نگرانی کردند.

این گروه‌ که یکی از بانفوذترین گروه‌های صهیونیستی در عرصه جهانی به شمار می‌رود در نامه خود مدعی شده است که حضور بان‌کی‌مون در تهران لزومی ندارد و شرکت وی در این اجلاس می‌تواند به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای تهران به کار رود.

در نشستی هم که روز گذشته سران سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکایی برگزار کردند، "ریچارد استون" مدیر نشست و "مالکوم هوئلین" معاون مدیر اجرایی نشست، از کشورهای مختلف خواستند تا نشست تهران را تحریم‌ کنند.

علاوه بر این، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز دیروز در تماس با بان‌کی‌مون، سفر وی به تهران را اشتباهی بزرگ خوانده بود.

پیش از این هم اخباری مبنی بر دستور رژیم‌صهیونیستی به سفارتخانه‌های خود برای تلاش در جهت متقاعد کردن کشورها به عدم حضور در نشست تهران، منتشر شده بود.

نشست سران عدم تعهد قرار است شهریور ماه با حضور مقامات بیش از 100 کشور در تهران برگزار شود. برگزاری این نشست در تهران نشانه‌ای از شکست تلاش‌های غرب برای منزوی کردن ایران به شمار می‌رود و همین امر رژیم‌صهیونیستی را برای منصرف کردن کشورها از حضور در تهران، به تکاپو انداخته است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول