اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نگرانی صهیونیست‌ها از حضور بان‌کی‌مون در نشست عدم تعهد در تهران

خبرگزاری فارس: صهیونیست‌ها به دلیل نگرانی از سفر دبیرکل سازمان ملل به ایران برای حضور در نشست جنبش عدم تعهد، ‌تبلیغات منفی و فشار بر بان کی مون را افزایش داده‌اند.

نگرانی صهیونیست‌ها از حضور بان‌کی‌مون در نشست عدم تعهد در تهران

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «هاآرتص»، برخی منابع در نیویورک اعلام کردند، بان کی مون تصمیم گرفته در نشست جنبش عدم تعهد که قرار است در تهران برگزار شود، حضور یابد.

این روزنامه اسرائیلی مدعی شد، بعضی مقامات در بیت المقدس و واشنگتن بر این باورند که چنین دیداری به تلاش آنها برای منزوی کردن ایران آسیب می‌رساند و به این کشور مشروعیت می‌بخشد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل نگرانی خود را در این باره به دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده و گفته، دیدار بان کی‌مون این پیام را که "همه چیز مرتب است"، به ایران ارسال می‌کند و به تلاش‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای این کشور آسیب می‌رساند.

هاآرتص نوشت: مقامات سازمان ملل به نیابت از طرف بان کی‌مون اعلام کردند اگر وی برای سفر به تهران تصمیم‌گیری کند، مخالفت این سازمان را با تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای بیان خواهد کرد.

«مارتین نسیرکی»، سخنگوی بان کی مون در این باره به هاآرتص گفت: ما از گزارش‌ها در این باره مطلع هستیم، اما نمی‌توانم این گزارش‌ها را تایید کنم و درباره آنها نظر دهم.

برخی مقامات در سازمان ملل نیز گفتند، وی هنوز درباره حضور یا عدم حضور در این نشست تصمیم‌گیری نکرده است اما بعضی دیگر از منابع معتقدند، بان کی مون قصد دارد تا آخرین لحظه، اعلام تصمیم خود را در این باره به تعویق اندازد تا مانع فشارهای بیرونی شود.

بنا بر ادعای برخی منابع، حضور بان کی مون، به این کنفرانس وجهه بین‌المللی می‌دهد آنهم جلسه‌ای که قرار است در آن بر حق ایران برای داشتن برنامه هسته‌ای مستقل تاکید شود و همین طور از درخواست فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن در مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت شود.

این افراد مدعی شدند:‌ بان کی مون با دست دادن به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به سخنان ضد اسرائیلی او مشروعیت می‌بخشد. احمدی نژاد اخیرا گفته "هر کس آزادی و عدالت را دوست دارد،‌ باید برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کند تا شرایط برای عدالت و آزادی فراهم شود."

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول