اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد

کارگاه‌های زیرپله‌ای عامل صف‌های طولانی سی‌.ان‌.جی در تبریز

خبرگزاری فارس: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تبدیل غیرمجاز خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز در کارگاه‌های غیرمجاز و به اصطلاح زیرپله‌ای را عامل اصلی صف‌های طولانی جایگاه‌ها در تبریز اعلام کرد.

کارگاه‌های زیرپله‌ای عامل صف‌های طولانی سی‌.ان‌.جی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در پی پیگیری مشکلات جایگاه‌های سی.ان.جی در تبریز و استان و صف‌های طولانی که همشهریان را مدت زمان زیادی در این صف‌ها معطل می‌کند و انعکاس نتایج به دست آمده از این پیگیری‌ها در قالب چندین گزارش از زبان مدیران و مسئولان استان جوابیه‌ای با امضای رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده که در این جوابیه در خصوص شلوغی جایگاه‌های سی.ان.جی در برخی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها عنوان شده که بیشتر از دو عامل مهم نشأت می‌گیرد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این جوابیه آورده است: مهمترین عامل صف‌های طولانی در جایگاه‌های سی.ان.جی تبدیل بی‌رویه و غیرمجاز خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز در کارگاه‌های غیرمجاز و به اصطلاح زیر پله‌ای است که با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر جلوگیری از فعالیت کارگاه‌های مذکور تاکنون نهادهای ذیربط اقدام در این رابطه نداشته‌اند.

در ادامه این جوابیه آمده است: تبدیل غیراستاندارد و ناایمن خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز علاوه بر خطرآفرین بودن، تناسب تعریف شده بین توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی و خودروها را نیز هدف قرار داده و از این بابت منجر به شلوغی نامتعارف جایگاه خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ادامه تصریح کرده است: عامل بعدی که درصد دیگری از شلوغلی جایگاه‌ها را به خود اختصاص داده مربوط به عدم پرداخت قبوض برق و گاز مصرفی جایگاه‌ها توسط مالک و یا بهره‌بردار که متاسفانه با وجود اینکه جایگاه‌داران وجوه ناشی از فروش گاز را مستقیماً از مصرف‌کننده دریافت می‌کنند به دلایل نامشخص از پرداخت به موقع قبوض امتناع می‌کنند که در این ارتباط شرکت‌های مربوطه مجازند برق و گاز جایگاه را پس از اخطارهای کتبی به بهره‌بردار به علت بدهی قطع کنند که این عامل نیز به همراه تعطیلی برخی جایگاه‌ها سی.ان.جی که در معرض تعمیرات دوره‌ای و زمانبندی شده قرار دارند سهم موثری در شلوغی جایگاه‌های فعال خواهد داشت.

همچنین این شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داده است: در این ارتباط و به منظور پیشگیری از خرابی‌های زودرس جایگاه‌ها آموزش‌های لازم به بهره‌برداران داده شده تا با انجام سرویس‌های به موقع و پیشگیرانه مانع تعمیرات خارج از برنامه جایگاه‌ها شوند و به بهره‌برداران و مالکان جایگاه‌هایی که قبوض گاز و برق جایگاه‌ها را نیز به موقع پرداخت نمی‌کنند اخطار لازم داده شده و در صورت تکرار برخورد لازم با آنها خواهد شد.

 در ابتدای این جوابیه به وضعیت جایگاه‌های سی.ان.جی در تبریز به این روال اشاره شده که برابر برنامه‌ریزی به عمل آمده و با توجه به حوزه جغرافیای و جمعیتی شهر تبریز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور طراحی، احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری از 44 باب جایگاه سی.ان.جی خصوصی، غیرخصوصی، تک منظوره و دو منظوره تا پایان سال 91 در دستور کار قرار دارد که از این تعداد برابر برنامه تاکنون 35 باب جایگاه غیرخصوصی و خصوصی احداث و راه‌اندازی شده و در حال حاضر با حداکثر ظرفیت مشغول سرویس‌دهی هستند و طراحی و احداث 9 باب جایگاه دیگر نیز با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در درست راه‌اندازی و بهره‌برداری است که برابر برنامه اعلام شده به زودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

توضیح فارس:

در این جوابیه در مورد دلایل صف‌های طولانی جایگاه‌های سی.ان.جی به دو عامل اصلی اشاره شده که گازسوز شدن زیر پله‌ای خودروها به عنوان مهم‌ترین دلیل و از تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل بدهی دیگر دلیل تاثیرگذار یاد شده است که براساس اعلام مسئولان مربوطه جایگاه‌های موجود در تبریز جوابگوی خودروهای گازسوز شده به صورت رسمی نیست چه برسد به خودروهای غیررسمی و مورد دوم نیز تعطیلی به دلیل بدهی است که در زمان تهیه گزارش اشاره شده تنها یک مورد جایگاه به این دلیل و آن هم به مدت کوتاهی تعطیل بوده است.

این در حالی که بنا به اظهارات مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی و فرماندار تبریز از 41 جایگاه سی.ان.جی به بهره‌برداری رسیده در تبریز که در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفته 34 جایگاه فعال است و اینکه چرا هفت جایگاه در تبریز و 15 جایگاه در کل استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد جای سئوال دارد که به نظر می‌رسد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید به این موضوع جوابگو باشد.

اشاره به این موضوع که قصد و هدف ما از تهیه گزارشاتی نظیر این موارد اطلاع‌رسانی و انعکاس مشکلات و ضعف‌ها است که شاید به گوش و دیده مسئولان مربوطه نمی‌رسد تا با دید کارشناسی و عملیاتی از سوی مسئولان مربوطه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و از این دید کارشناسی و عملی نیز مورد رفع یا اصلاح قرار گیرد نه اینکه به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کنیم که در این صورت مشکلات همچنان همشهریان و مردم را در تنگنا قرار خواهد داد.

امید است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز با توجه به تهیه گزارش‌ها یاد شده و اشرافیت آنها به مشکلات موجود در جایگاه‌های سی.ان.جی در استان و به خصوص شهر تبریز نسبت به رفع مشکلات از جمله ارائه سرویس‌های تعمیراتی به موقع به جایگاه‌های خراب با استفاده از ظرفیت‌های فنی موجود در خود استان در جلوگیری از تعطیلی جایگاه‌ها همیت بیشتری را داشته باشد.

لازم به یادآوری است خبرگزاری فارس در دوم مرداد در گزارشی با تیتر " صف جایگاه‌های سی.ان.جی تبریز طولانی‌تر از طاقت مردم" نظرات مدیرعامل شرکت گاز استان و فرماندار تبریز را منعکس کرده بود.

با همه این موارد مطرح شده همچنان صف‌های جایگاه‌های سن.ان.جی در تبریز طولانی از طاقت مردم است که امید است مسئولان امر هر چه زودتر به این امر رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول