اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با محکوم کردن حمله به نیروهای امنیتی مصر

گروه‌‌های فلسطینی: حمله به رفح تنها به نفع تل‌آویو است

خبرگزاری فارس: گروه‌های مختلف فلسطینی حمله مسلحانه به 2 پست مرزی مصر در شهر رفح واقع در شمال سیناء را به شدت محکوم کردند.

گروه‌‌های فلسطینی: حمله به رفح تنها به نفع تل‌آویو است

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، گروه‌های مختلف فلسطینی عملیات تروریستی علیه نیروهای گارد مرزی مصر را به شدت محکوم کرده و خواستار تعقیب و مجازات عاملان این عملیات بزدلانه شدند.

جهاد اسلامی: عملیات رفح تنها به نفع تل‌آویو است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با محکوم کردن جنایت وحشیانه حمله به پست‌های مرزی مصر تاکید کرد که این جنایت تنها به نفع دشمن صهیونیستی است.

این جنبش در بیانیه‌ای به خانواده‌های قربانیان این جنایت و عموم ملت مصر و رهبران سیاسی و نظامی آن تسلیت گفت.

حماس: جنایت هولناک رفح را محکوم می‌کنیم

جنبش حماس طی بیانیه ای مطبوعاتی حمله به نیروهای امنیتی مصر را جنایتی فجیع و هولناک خواند.

این جنبش تاکید کرد: ما به شدت این جنایت و حمله بزدلانه به پایگاه نیروهای امنیتی مصر در جنوب گذرگاه رفح را که منجر به شهادت 16 افسر و سرباز ارتش مصر شد، محکوم می کنیم.

جنبش حماس افزود: ما ضمن عرض تسلیت به ملت مصر برادر، رئیس جمهور و دولت مصر و خانواده های قربانیان، از خداوند منان می خواهیم این شهدا را مشمول رحمت خویش قرار داده و آنان را در بهشت برین خود جای دهد و به خانواده های آنان صبر و شکیبایی و به زخمی شدگان نیز شفای عاجل عطا بفرماید. 

فتح: عاملان این جنایت باید مجازات شوند

جنبش فتح نیز به شدت حمله به نیروهای گارد مرزی مصر را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

"فایز ابوعیطه" سخنگوی جنبش فتح در اظهارات مطبوعاتی صادره از دفتر رسانه‌ای این جنبش گفت: این جنایت بزدلانه و ظالمانه تنها به سود دشمنان دو ملت برادر مصر و فلسطین است.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین این عمل مشکوک و بزدلانه علیه ملت قهرمان مصر را رد می‌کند و خواهان مجازات عاملان این عملیات تروریستی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: این جنایت توطئه علیه روابط مصر و ملت فلسطین است

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و شاخه نظامی(گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی) نیز به شدت این جنایت وحشیانه را محکوم کرد و یک منبع مسئول این جهبه تاکید کرد: خون مصری‌ها برای ما همانند خون ملت فلسطین عزیز و گرانقدر است، ملت فلسطین هرگز فراموش نمی‌کند که هزاران مصری جان خود را برای قضیه فلسطین و عربی فدا کرده‌اند.

این منبع تاکید کرد که این عمل مشکوک از سوی هیچ فلسطینی پذیرفتنی نیست و ما خواهان دقت همه طرف‌ها و هوشیاری آنها در بیان جزئیات این عملیات جنایتکارانه هستیم.

وی تصریح کرد که این جنایت نیز بخشی از توطئه صهیونیست‌ها با هدف ایجاد تنش در روابط بین مصر و ملت فلسطین است.

کمیته‌های مقاومت: امنیت مصر امنیت فلسطین است

"ابومجاهد" سخنگوی رسانه‌های کمیته‌های مقاومت نیز تاکید کرد که هدف قرار دادن سربازان مصری اقدامی جنایتکارانه و از برنامه‌های صهیونیست‌ها برای هدف قرار دادن سینا و مصر انقلابی است.

وی افزود که کمیته‌های مقاومت نسبت به حفظ امنیت ملی مصر حریص است و به همین دلیل هر اقدامی در جهت برهم زدن امنیت مصر را جرم می‌داند و امنیت مصر امنیت فلسطین است.

وی تصریح کرد: مبارزه با دشمن صهیونیستی از طریق قتل مسلمانان روزه‌دار و برداران مصری ما نخواهد بود.

دولت هنیه: تل‌آویو به دنبال فتنه انگیزی بین مصر و ساکنان غزه است

وزارت کشور و امنیت ملی دولت منتخب فلسطین به نخست‌وزیری"اسماعیل هنیه" نیز این حمله را تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه و آشوب برشمرد.

وزارت کشور دولت هنیه تاکید کرد که ردپای اسرائیل در این حادثه تاسف‌برانگیز مشهود است و این رژیم سعی در برهم زدن امنیت و فتنه‌انگیزی بین ملت مصر و فلسطینیان ساکن نوار غزه را دارد.

در این بیانیه آمده است: مرز مصر حمایت شده و امن است و امنیت ملی مصر از اولویت‌های ما است.

وزارت کشور دولت هنیه همچنین تمامی تونل‌های واقع در مرز مصر را مسدود کرده و همه دستگاه‌های امنیتی در مرز را به حال آماده‌باش درآورده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول