اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در درگیری عناصر مسلح و نیروی گارد مرزی مصر در سیناء

30 کشته و مجروح در درگیری نزدیک مرز مصر و فلسطین اشغالی

خبرگزاری فارس: منابع خبری از درگیری در صحرای سیناء خبر دادند و اعلام کردند که حدود 30 نفر در این حادثه از نیروهای گارد مرزی ارتش مصر کشته و زخمی شدند.

30 کشته و مجروح در درگیری نزدیک مرز مصر و فلسطین اشغالی

به گزارش فارس، تلویزیون مصر از بروز درگیری در نقطه مرزی سیناء خبر داد و اعلام کرد که این حادثه نزدیک به 30 کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع بیمارستانی اعلام کرد که در این درگیری 13 سرباز مصری کشته شده است.

خبرگزاری رویتز به نقل از تلویزیون مصر اعلام کرد که عناصری مسلح به یکی از ایست‌های بازرسی وابسته به گارد مرزی در جنوب گذرگاه رفح به هنگام افطار یورش بردند.

اخبار منتشر شده در این خصوص بویژه درباره تعداد کشته شدگان ضد و نقیض است و این آمار از 13 تا 20 کشته در ارتش مصر گزارش شده است.

خبرگزاری فرانسه در تشریح این حادثه اعلام کرد: افرادی که لباس ساکنان محلی را بر تن داشتند با دو خودرو به یک ایست بازرسی در مرز مصر و فلسطین اشغالی حمله کردند و طبق گفته یک منبع پزشکی 13 نفر و طبق گفته یک مقام امنیتی 15 نفر را کشتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که این حادثه در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم در نزدیکی مرز مصر با فلسطین اشغالی روی داد.

پایگاه خبری المصراوی مصر نیز این خبر را اعلام و با بیان اینکه 15 سرباز مصری کشته شده‌اند، گزارش کرد: یک مقام مسئول اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر در صحرای سیناء در پی حادثه مذکور حالت فوق‌العاده بخصوص در منطقه رفح اعلام کردند تا متهمان بسرعت بازداشت شوند.

به گفته این مقام مسئول که هویت وی فاش نشد، نزدیک به 50 کمین برای افراد مسلح گذاشته شد و منطقه کاملا بازرسی شد و همکاری شیوخ قبایل برای یافتن مسببان حادثه ادامه دارد.

این حمله در منطقه ماسوره در ورودی شهر رفح انجام شد  که افراد مسلح موفق شدند در ابتدای حمله بر یک خودرو زرهی ارتش نیز کنترل پیدا کنند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، سپس افراد مسلح به دو نقطه از ایست بازرسی در نزدیکی شماره بین‌المللی 6 جنوب دو گذرگاه رفح و کرم ابوسالم در منطقه حمله کردند.

به نوشته المصراوی، افراد مسلح از بمب‌های دستی و آر.پی.جی نیز استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول