اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی طرح تربیت مهدوی در یزد:

تمام مدارس استان یزد زیر پوشش طرح تربیت مهدوی قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی طرح تربیت مهدوی گفت: طرح تربیت مهدوی طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان یزد اجرا می‌شود و تمام مدارس استان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

تمام مدارس استان یزد زیر پوشش طرح تربیت مهدوی قرار می‌گیرند

کاظم دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طرح استانی تربیت مهدوی طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود و در مهرماه گذشته نیز این طرح به صورت آزمایشی در مقطع متوسطه استان اجرا شد و هر مدرسه 15 نفر از دانش‌آموزان خود را به عنوان مهدی یاوران معرفی کرد و تاکنون نیز سه همایش در این زمینه برگزارشده است.

وی عنوان کرد: دوره آزمایشی طرح به اتمام رسیده است و در دوره جدید تمام مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی مخاطب این طرح خواهند بود.

دشتی بیان کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان است و علاوه بر این، والدین دانش‌آموزان نیز با ارسال جزوات و کتب در طرح شرکت داده می‌شوند.

وی در مورد برنامه‌های این طرح افزود: برگزاری جلسات مهدویت در مدارس و برپایی خیمه انتظار در هر مدرسه به مدت یک هفته همچنین برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی مهدوی در حاشیه طرح از جمله برنامه‌های مورد نظر طرح تربیت مهدوی است.

دشتی، چاپ کتب، نشریات، برگزاری اردوهای زیارتی و ... را از دیگر برنامه‌های طرح استانی تربیت مهدوی عنوان کرد و یادآور شد: در راستای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در مورد فتنه‌های آخر الزمان، بررسی فرقه‌های ضاله و ادیان نوظهور را در این طرح نظر داریم.

وی، اعضای این طرح را به غیر از اعضای ستادی وجود هیئت علمی قوی عنوان کرد که  متشکل از 10 نفر از اساتید دانشگاه و مدرسین حوزه مهدویت است.

دشتی همچنین از راه‌اندازی صندوق نذر گل نرگس خبر داد و گفت: صندوق نذر گل نرگس ویژه فرهنگیان تاسیس شده است که در قالب این صدوق فرهنگیانی که تمایل دارند می‌توانند با ارائه شماره حساب خود ماهانه از حقوق آنها مبلغی کسر شود و برای پیشرفت و پویایی طرح تربیت مهدوی مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر اجرایی طرح تربیت مهدوی در مورد هدف طرح اظهار داشت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تاکید آن بر تربیت دانش‌آموزان در مسیر مهدویت و شناساندن حکومت و ابعاد اخلاقی امام زمان (عج) است، طرح تربیت مهدوی دانش‌آموزان استان کلید خورد.

وی استقبال مدارس و دانش‌آموزان از این طرح را خوب ارزیابی کرد و افزود: در همایش‌هایی که برگزار شد، حضور پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان را شاهد بودیم و آینده خوبی را برای طرح پیش‌بینی می‌کنیم.

دشتی یادآور شد: به دلیل اینکه طرح با هدایت اساتید مجرب اجرا خواهد شد، تمام مطالب لازم در این حوزه به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول