اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

اهر یک میلیون واحد دامی دارد/ اعطای تسهیلات بانکی ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: این شهرستان با وجود 8 هزار هکتار باغ و یک میلیون واحد دامی اعطای تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنایع تبدیلی فرآورده‌های گوشتی و لبنی و میوه و ایجاد سردخانه‌ها برای نگهداری میوه ضروری است.

اهر یک میلیون واحد دامی دارد/ اعطای تسهیلات بانکی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر اظهار کرد: تاکنون 219 طرح کشاورزی با اعتبار 82 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و 102 طرح از معرفی‌شدگان موفق با 22 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح‌های کشاورزی خود شده‌اند. 

وی افزود: 386 طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری 248 میلیارد ریال در ستاد اجرای توسعه کشاورزی شهرستان مصوب شده که تسهیلات ابلاغی 71 میلیارد ریال است که این رقم کمتر از یک سوم نیاز طرح‌های مصوب شهرستان است که امید است با تدابیر ویژه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان این رقم برای حمایت از کشاورزان اختصاص یابد.

فرماندار اهر، تسهیلات ابلاغی شهرستان در بخش کشاورزی را جوابگوی نیازهای شهرستان ندانست و خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان شد.

صدیقی تسهیلات ابلاغی شهرستان را در حوزه کشاورزی 71 میلیارد ریال اعلام کرد و این اعتبارات را با توجه به طرح‌های مطرح در ستاد توسعه کشاورزی ناچیز برشمرد و افزود: برای ایجاد حس رقابتی در شهرستان‌ها، باید اعطای تسهیلات به صورت شناور باشد که تا هر شهرستانی که توان جذب بیشتر را داشته باشد از این تسهیلات بهره‌مند شود.

وی گفت: این شهرستان با وجود هشت هزار هکتار باغ مثمر و بارده و وجود بیش از یک میلیون واحد دامی اعطای تسهیلات بانکی برای طرح‌های صنایع تبدیلی فرآورده‌های گوشتی و لبنی و میوه و ایجاد سردخانه‌ها برای نگهداری میوه ضروری بوده و توجه ویژه ستاد توسعه کشاورزی استان را می‌طلبد.

صدیقی، یکی از مشکلات و معضلات صاحبان طرح‌های تولیدی و فعالان بخش کشاورزی را نبود سرمایه در گردش خصوصاً برای گاوداری‌ها، مرغداری‌ها و شیلات اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد در این زمینه راهکارهای مناسب ارائه شود.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر کمبود اعتبار برای توسعه کانال‌های عمومی، قنوات، جاده‌های بین مزارع را یکی دیگر از مشکلات کشاورزی منطقه برشمرد و با اشاره به نیاز کشاورزان منطقه و خسارات وارده بر اثر سیل و تگرگ خواستار استمهال وام‌های کشاورزی و تمدید آنها شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول