اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تردید رئیس اسبق موساد درباره تاثیر حمله بر توقف برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: رئیس اسبق موساد با اشاره به اینکه اسرائیل نباید بدون توافق آمریکا به ایران حمله ‌کند، درباره تاثیر این اقدام در متوقف کردن برنامه هسته‌ای تهران ابراز تردید کرد.

تردید رئیس اسبق موساد درباره تاثیر حمله بر توقف برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «افرایم هالوی» شنبه شب در گفتگو با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفت: اسرائیل نباید بدون توافق متحد نزدیک خود، آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند. عاقلانه نیست که اسرائیل به تنهایی عمل کند.

وی افزود: نمی‌گویم که اسرائیل به تنهایی اقدام نمی‌کند اما فکر می‌کنم کاری انجام ندهد که علیه منافع آمریکایی‌ها باشد.

رئیس اسبق موساد مشکل دیگر در رابطه با حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را این موضوع عنوان کرد که مشخص نیست این اقدام تا چه میزان برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق می‌اندازد.

هالوی با اشاره به اینکه ظرف 10 سال بعد از حمله اسرائیل به راکتور اسیراک عراق، صدام حسین این برنامه را مجددا راه‌اندازی کرد، مدعی شد:‌ اگر توقف تلاش هسته‌ای ایران تضمین می‌شد، حمله نظامی بسیار خوب بود.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: متقاعد شده‌ام باید برای ممانعت از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای هر کاری‌ می‌توانیم انجام دهیم. البته تهدید ایران هسته‌ای، جدی است اما تهدید موجودیتی نیست.

هالوی با اشاره به اوضاع سوریه، بن‌بست مذاکرات هسته‌ای و افزایش تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، هفته‌های آینده را برای ایران مهم قلمداد کرد و مدعی شد: اگر مذاکرات متوقف شود، گزینه‌ای برای اسرائیل باقی نمی‌ماند جز حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران.

البته رئیس اسبق موساد در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این ادعا که شایعاتی شنیده مبنی بر تصمیم تهران برای تغییر تیم مذاکره‌کننده، مدعی شد: این امر نشان می‌دهد ایرانی‌های احتمالا تسلیم می‌شوند که اگر چنین شود نیازی به حمله اسرائیل نیست.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول