اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

تقوا موجب اصلاح جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: تهذیب نفس،‌ تقوا و معنویت‏‌گرایی موجب اصلاح فرد و جامعه می‌شود.

تقوا موجب اصلاح جامعه می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت و برکات الهی به روی بندگان باز است و نباید دست خالی از این ماه بیرون آمد.

وی با بیان اینکه در این ماه باید تلاش کنیم تا از معصیت‌ها دور شویم، افزود: انسان‌ها باید در این ماه از تمایلات نفسانی دوری کنند و با یاد و ذکر خداوند و توجه به فطرت‌های الهی از یاد خدا غافل نشوند.

دوزدوزانی به تحریم‌های دشمنان علیه کشور ایران اشاره کرد و تصریح کرد: در این ماه مردم نشان می‌دهند که با روزه‌داری می‌توانند صبر پیشه کنند و با تاسی از ماه مبارک رمضان و الگوپذیری از این ماه در مقابل مشکلات و سختی‌ها تحمل کنند.

امام جمعه پلدشت در خطبه‌های دوم نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به تهذیب نفس، گفت: تهذیب نفس،‌ تقوا و معنویت‏‌گرایی از ویژگی‌هایی است که موجب اصلاح فرد و جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: افراد با تقوا مثل بزرگان و علمای دینی نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند و همه علوم و معارف دنیوی و اخروی پیش روی این انسان‏‌ها باز می‌شود.

دوزدوزانی در ادامه با اشاره به ولادت امام حسن (ع) را در شب نیمه ماه مبارک رمضان را نشانه وجود اهل بیت به عنوان پرچم هدایت زندگی بشر دانست و گفت: این علم هدایت می‌تواند با ایجاد نورانیت انسان را از غفلت وا دارد و با گسترانیدن نور ولایت باعث رهایی انسان از تاریکی و ظلمات شود.

وی یکی از بزرگواری‌های امام حسن (ع) را تبدیل دشمنان به دوستان و پیروان حقیقی اسلام دانست و گفت: این خصوصیت ناشی از کرامت امام حسن (ع) نسبت به مردمی بود که با دشنام با ایشان روبرو می‌شدند و امام با سعه صدر از آنان پذیرایی می‌کرد.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اطعام و اکرام گفت: اکرام مرحله‌ای برتر و فراگیرتر از اطعام است زیرا همه افراد غنی و فقیر نیازمند محبت و احترام هستند، ولی همه ایتام صرفا به اطعام نیاز ندارند و ممکن است از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند ولی ایتامی که نیازمند اطعام نیستند نیز تشنه محبت و تکریم هستند.

دوزدوزانی در ادامه خطبه‌ها کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اصل اسلام مشکل دارند و به هر نحو تلاش می‌کنند مسلمانان را نابود کنند.

امام جمعه پلدشت با بیان اینکه لشکرکشی آمریکا و همدستانش به کشورهای اسلامی به منظور آبادانی نیست، گفت: هدف آنها تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و از بین بردن وحدت است تا از اختلاف آنان به نفع خود بهره گیرند، برای همین مسلمانان باید بپاخیزند چرا که دیگر سکوت در مقابل جنایات استکبار و ظلمی که بر مسلمانان جهان روا می‌دارند، جایز نیست.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول