اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

منافع مردم را با منافع سیاسیون معامله نمی‌کنم

خبرگزاری فارس: استاندار فارس با اشاره به تغییر مدیریت‌ها در طول مدت کار خود در این استان گفت: منافع مردم را با منافع سیاسیون معامله نمی‌کنم.

منافع مردم را با منافع سیاسیون معامله نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در سالروز حضورش در استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 400 میلیون دلار در سال میلادی گذشته سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان فارس شده است.

استاندار فارس ابراز داشت: بودجه عمرانی استان فارس نیز  در سال جاری با 52 درصد رشد همراه بوده است.

وی گفت: رشد متوسط بودجه عمرانی کشور حدود 42 درصد است که بودجه عمرانی استان فارس از متوسط کشوری 10 درصد بیشتر است.

مقام عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: در سال گذشته به تایید مرکز آمار بیش از 140 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد شده است که آمار بیکاری این استان از 21 درصد به 18.5 درصد کاهش یافت.

بحث داغ راه آهن

راه آهن موضوع داغی بود که در سئوالات متعدد خبرنگاران با استاندار فارس مطرح شد.

صادق عابدین در این مورد پیرامون راه آهن شیراز - عسلویه گفت: یک‌هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار مصوبه شورای اقتصاد است که زمین به پیمانکار واگذار شده و کار در آینده با سرعت دنبال می‌شود.

استاندار فارس همچنین پیرامون راه آهن شیراز – اهواز نیز گفت: این پروژه نیز در سال جاری عملیاتی می‌شود.

موضوع راه آهن شیراز – بندر عباس نیز که با توجه به مشکلات پیمانکار آن که وابسته به شرکت‌های مرتبط با اختلاس اخیر بانکی بود سر و صدای بسیاری برپا کرده در بحث استاندار با خبرنگاران مطرح شد و صادق عابدین در این مورد گفت: دو بحث پیرامون این پروژه مهم مطرح شده است، یکی اینکه کار توسط پیمانکار قبلی دنبال و دیگر اینکه برای انتخاب پیمانکار جدید مناقصه برگزار شود که در دو هفته آینده تکلیف پل ارتباطی دو استان مهم فارس و هرمزگان مشخص می‌شود.

نماینده دولت در استان فارس از قطار شیراز – اصفهان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: راه آهن شیراز هر هفته سه حرکت و برگشت به تهران و یک رفت و برگشت به مشهد دارد و ایستگاه آن نیز در سطح کشور بی‌نظیر است.

منافع مردم را با منافع سیاسیون معامله نمی کنم

استاندار فارس در ادمه با اشاره به تغیر مدیریت‌ها در طول مدت کار خود در این استان تصریح کرد: مدیرانی که از شتاب توسعه استان جا مانده بودند و یا با سرعت کمتری حرکت می‌کردند تغییر یافتند و مدیرانی که همراه توسعه بودند حفظ شدند.  

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون فشارهای سیاسی برای حفظ مدیریت و یا تغییر مدیریت‌ها گفت: فشارهای سیاسی در هر جایی وجود دارد اما هرگز منافع مردم را با منافع سیاسیون معامله نکرده و مقابل فشارها ایستادگی می‌کنم.

باید امنیت را افزایش دهیم

استاندار فارس در ادامه با اشاره به بحث امنیت در سطح استان فارس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه در سطح این استان شاهد کاهش جرایم در حوزه‌های مختلف بودیم و امیدواریم در مواردی مانند قاچاق کالا، مواد مخدر و غیره فضایی به طور کامل امن در سطح استان داشته باشیم.

وی همچنین پیرامون سئوالی مبنی بر امنیت عشایر استان فارس گفت: امنیت عشایر را جدا از امنیت استان و مباحث دیگر نمی‌دانم و در تمام حوزه‌ها امنیت خوبی را شاهد هستیم اما باید تلاش بیشتری کرد.

از سرمایه‌گذاری در شهرداری تا طرح ترافیک

حسین صادق عابدین در ادامه ضمن تقدیر از زحمات شهرداری در بخش‌های مختلف از وضعیت جذب سرمایه‌گذار در شهر شیراز  و نحوه تبلیغات پیرامون طرح محدوده ترافیک انتقاد کرد.

وی ابراز داشت: معتقدم شهرداری شیراز با توجه به جایگاه این شهر می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری بهتر عمل کند.

وی همچنین پیرامون عملی نشدن طرح ترافیک شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک یک‌سری ملزومات دارد که هنوز فراهم نشده است و این طرح ابتدا باید در شورای ترافیک استان مصوب شود و سپس به شورای ترافیک کشور برود.

استاندار فارس تصریح کرد: من متوجه نشدم که چرا دوستان بدون طی کردن مراحل قانونی این طرح شروع به مصاحبه و تبلیغات کردند.

به گزارش فارس، حسین صادق عابدین 368 روز است که به عنوان استاندار در فارس فعالیت می‌کند و به‌مناسبت یک‌سالگی فعالیت خود در این استان در جمع اصحاب رسانه حضور یافت.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول