اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

راه‌اندازی 5 ایستگاه مطالعاتی در شهر اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان از راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعاتی در شهر اصفهان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

راه‌اندازی 5 ایستگاه مطالعاتی در شهر اصفهان

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: براساس چشم‌انداز 20 ساله در سال 1404 کشور ایران باید جزو 15 کشور برتر دنیا در زمینه کتاب‌خوانی باشد و برای این موضوع طرح‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که کتاب باید در دسترس مردم باشد، افزود: یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی یک ‌هزار ایستگاه کتاب در کشور است که 40 ایستگاه آن برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله اول 20 ایستگاه مطالعاتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: از این میان پنج ایستگاه مطالعاتی ویژه شهر اصفهان است که در نقاط پر تردد شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: دو ایستگاه در فرودگاه اصفهان، یک ایستگاه در ترمینال صفه، یک ایستگاه در ترمینال کاوه و یک ایستگاه در محل استانداری اصفهان در نظر گرفته شده است.

یاوری با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها از کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان تا کتاب بزرگ‌سال در نظر گرفته شده است، گفت: شهروندان پس از استفاده از این کتاب‌ها می‌توانند آن را در جای خود گذاشته یا پس از مطالعه کامل آن را به کتابخانه‌های محل اقامت خود تحویل دهند.

وی اضافه کرد: این کتاب‌ها موضوع‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، ادبیات، اقتصادی، دین و کودک و نوجوان را شامل می‌شود و جلد و نمای کتاب به طور کامل در قفسه مورد نظر قابل مشاهده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه 18 کارگروه تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصان در نهاد کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در انتخاب کتاب‌ها سعی شده فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره نهضت مطالعه مفید که مهم‌ترین هدف کتاب تعالی‌بخشی به جامعه و قرب به خداوند است، رعایت شود.

وی افزود: ماهانه 5 میلیون تومان کتاب برای هر ایستگاه در نظر گرفته شده است و این به آن معناست که سالانه 60 میلیون کتاب برای هر ایستگاه ارسال می‌شود.

یاوری تصریح کرد: ساخت سازه‌های این ایستگاه‌های مطالعاتی به سفارش نهاد کتابخانه‌ها و به طور ویژه انجام شده، به گونه‌ای که این سازه‌ها جذابیت خاصی دارد و جنبه‌های روان‌شناختی نیز در ساخت آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول