اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

امسال بیش از 1000 کلاس اول راهنمایی حذف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در نظام 3-3-6 هزار و 240 کلاس اول راهنمایی حذف شده و 779 کلاس ششم اضافه شده است.

امسال بیش از 1000 کلاس اول راهنمایی حذف می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، جلال امینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی کارها در راستای استقرار نظام 3- 3- 6 و تحول بنیادین در آموزش و پرورش در استان کرمانشاه انجام شده است.

امینی تصریح کرد: ثبت‌نام بیش از 92 درصد از دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی انجام پذیرفته و معلمان برای اجرای این نظام ساماندهی و آموزش داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد دوره‌های آموزشی به معلمان انجام گرفته‌، گفت: 40 درصد این آموزش در طی سال تحصیلی به آنها داده می‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در نظام 3-3-6‌، هزار و 240 کلاس اول راهنمایی حذف شده و 779 کلاس ششم اضافه شده است.

وی افزود: 2 کتاب جدید‌، تفکر و پژوهش و کار و فناوری جزو دروسی هستند که به پایه ششم اضافه خواهد شد و کتاب‌های درسی پایه دوم و ششم با محتوای مورد نیاز روز و مبانی و ارزش‌های اسلامی طراحی شده است و در حال دریافت کتب درسی هستیم که در شهریور و مهرماه سال‌جاری به دانش‌آموزان تحویل می‌شود.

امینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 4 درصد دیگر نیز به مدارس ثابت صبح استان اضافه شده است، تصریح کرد: با این روند مدارس ثابت صبح استان به 92 درصد می‌رسد.

وی گفت: 94 درصد از مدارس ابتدایی، 84 درصد مدارس راهنمایی و 94 درصد مدارس متوسطه استان ثابت صبح هستند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به حذف بیش از 1200 کلاس‌، مابقی نیروهای مازاد با توجه به رشته تحصیلی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و یا در حاشیه شهرها و مناطق محروم در راستای ارتقای کیفیت و تقویت درسی دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شوند.

وی در پایان به طرح هجرت 3 اشاره کرد و گفت: طرح هجرت 3 در سال‌جاری در راستای اهداف تحول بنیادین به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول