اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس:

دستگاه‌های کم‌کار را معرفی می‌کنم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: دستگاه‌های کم‌کار در حوزه کتاب را به افکار عمومی معرفی می‌کنم.

دستگاه‌های کم‌کار را معرفی می‌کنم

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل پور عصر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: سرانه کتابخانه‌ها در شیراز به بیش از دو متر نمی‌رسد در حالی که در استان‌های دیگر سرانه کتابخانه‌ها به بیش از هشت مترمربع رسیده است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم انجام وظیفه ارگان‌ها در حوزه کتاب، دستگاه‌های کم‌کار را به افکار عمومی معرفی می‌کنم، ادامه داد: این اتمام حجت با دستگاه‌های مسئول در استان فارس است و مدیران مطمئن باشند دفعه بعد اسامی آنها را اعلام می‌کنم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شیراز باید دو سال پیش اتفاق می‌افتاد اما باید اعتراف کرد که آغاز ساخت این کتابخانه با تلاش فرماندار شیراز به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شیراز بوده است.

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیست، خاطرنشان کرد: وجود سرانه پایین مطالعه در افراد جامعه را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ‌گو باشد.

اسماعیل‌پور گفت: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شیراز محرومیت از بلوار رحمت از بین می‌رود و افراد ساکن در این منطقه نیز از نعمت کتابخانه بهرمند می‌شوند و این هدیه به مردم این شهر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اهتمام شهرداری شیراز در راستای پرداخت میزان نیم درصد عوارض در مورد حمایت از کتابخانه‌ها خبر داد و افزود: این مهم با همکاری فرماندار شیراز اتفاق افتاده است و به زودی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به سخنان فرماندار شیراز که اعلام کرده بود بودجه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز برگشت خورده است خاطرنشان کرد: دو سال پیش 950 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به این طرح اختصاص یافته بود و پیش‌بینی می‌شود این کتابخانه در مدت زمان سه سال به بهره‌برداری کامل برسد.

به گزارش فارس، کتابخانه مرکزی شیراز با زیربنای 5 هزار و 500 متر مربع و در بلوار رحمت شیراز تقاطع خیابان احمدبن موسی (ع) واقع شده است.

این طرح از جمله طرح‌های دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به فارس بوده است که امروز بعد از دو سال بلاتکلیفی کلنگ احداث آن به زمین زده شد و بودجه آن 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول