اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حضور هنر سفال تبریز در نمایشگاه سفال و سرامیک پایتخت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از حضور و درخشش هنر سفال استان و تبریز در نمایشگاه دائمی سفال و سرامیک برج میلاد تهران خبر داد.

حضور هنر سفال تبریز در نمایشگاه سفال و سرامیک پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرمت مجموعه "حسن پادشاه" اظهار کرد: به مناسبت افتتاح نمایشگاه دائمی برج میلاد، هنر سفال و سرامیک شهرهای مختلف کشور به مدت سه ماه در این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند.

وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک با حضور 10 نفر از هنرمندان تهران، سمنان، تبریز و شاهرود در بخش فروش و نمایش برگزار شده است.

محمدی افزود: مهدی وفایی هنرمند تبریزی نیز در این نمایشگاه در راستای معرفی هنر سفال تبریز و خاک سفید زنوز در دو بخش فروش سفال‌های زینتی و کاربردی و نمایش آنها شرکت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به استقبال گسترده بازدیدکنندگان خارجی و تهرانی از این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به آمار اعلام شده روزانه در حدود 200 نفر بازدیدکننده خارجی و 3 هزار نفر بازدیدکننده تهرانی از این نمایشگاه دیدن می‌کنند که حضور هنرمندان در چنین نمایشگاه‌هایی برای معرفی و تبلیغ هنر بومی و افزایش ظرفیت‌ها تاثیر بسزایی دارد.

وی توجه ویژه دولت نهم و دهم به هنر و صنعت بومی را یادآور شد و افزود: در راستای معرفی و ارتقای ظرفیت‌ها برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرهای مختلف کشور مورد تاکید قرار گرفته که تبریز؛ شهر نمایشگاهی خاورمیانه نیز در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های کیفی و موثری را در این زمینه برگزار کرده است.

محمدی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی موفق به جلب رضایتمندی هنرمندان در عرصه معرفی و عرضه شده است، گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای عرضه و فروش را برای هنرمندان فراهم می‌کند، بیش از همه جنبه تبلیغاتی داشته و در ارتقای ظرفیت‌ها و جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌ها باعث افزایش تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: معرفی هنر با عرضه آن متناسب بوده و هنرمند باید با معرفی هنر خود توانایی افزایش عرضه را با حفظ کیفیت آن داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ‌یادآور شد: نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک برج میلاد تهران از 25 تیر افتتاح شده و به مدت سه ماه تا 25 مهر سال‌جاری در این مکان برپا است. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول