اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

مسجدالاقصی در محاصره دوربین‌های مراقبت/دیدار هنیه و رمضان عبدالله

خبرگزاری فارس: اداره اطلاع‌رسانی موسسه بین‌المللی قدس در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی را با دوربین‌های کنترل و مراقبت محاصره کرده است.

مسجدالاقصی در محاصره دوربین‌های مراقبت/دیدار هنیه و رمضان عبدالله

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، موسسه بین‌المللی قدس در گزارشی به بررسی وضعیت بیت‌المقدس در نیمه اول سال 2012 و تحولات سیاسی و میدانی در این شهر از ژانویه تا ژوئیه 2012 پرداخته است.

در این گزارش آمده است که اشغالگران در این مدت دوربین‌های مراقبت و کنترل مسجدالاقصی و اطراف آن را افزایش داده‌اند و این در حالی است که به نظامیان صهیونیست اجازه داده می‌شود که با پوشش نظامی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شده و به گشت‌زنی در آن بپردازند.

بر اساس این گزارش مسئولان رژیم اشغالگر با اختصاص بودجه‌ای به مبلغ 4 میلیون شیکل(حدود 2 میلیون دلار) به منظور تاسیس یک مرکز یهودی جدید در جنوب مسجدالاقصی در راستای طرح ایجاد هفت مرکز یهودی تلمودی در اطراف مسجدالاقصی موافقت کردند. 

 

* دیدار رمضان عبدالله با هنیه 

"رمضان عبدالله شلح" دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با "اسماعیل هنیه" نخست وزیر منتخب فلسطین در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد. 

هنیه و رمضان عبدالله در این دیدار به بررسی اوضاع فلسطین و مسائل مهم صحنه فلسطین از جمله آشتی ملی و نیز تحولات منطقه و جهان عرب پرداختند.

هر دو طرف امروز همچنین به طور جداگانه با "مراد موافی" رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره مسائل مختلف فلسطین گفت‌وگو کردند.

 

* تعداد شهرک‌نشینان کرانه باختری و قدس از مرز 650 هزار گذشت

داده‌های آماری وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 5/4 درصد افزایش داشته است. 

بر اساس این گزارش تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری در حال حاضر از مرز 350 هزار عبور کرده و به 350 هزار و 143 نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد شهرک‌نشینان در محله‌های شرقی قدس اشغالی مانند "بسغات زئیف"، "النبی یعقوب"، "رمات اشکول"، رامون و غیره به 300 هزار نفر رسیده است.

 

* حماس تشدید تعرضات صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی را محکوم کرد

سخنگوی حماس تاکید کرد: ورود نیروهای صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی در چارچوب تحمیل سیاست رژیم اشغالگر قدس بر مقدسات اسلامی صورت می گیرد و این اقدام تصویرگر نگرش نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی است که از هرگونه تعرض به این مکان مقدس و تجاوز علیه ملت فلسطین حمایت می کند.

"فوزی برهوم" گفت: تشدید جنگ دشمن صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی در چارچوب نبود یک شبکه عربی اسلامی حمایتی از مسجد الاقصی و مقدسات و همسویی تشکیلات رام الله با آغاز مذاکرات قابل تفسیر است.

وی از تشکیلات خودگردان خواست تا در راستای ترویج عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی در محافل داخلی و عربی و بین المللی دست به تحرکات جدی بزند و برای حمایت از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی یک شبکه تشکیل دهد و از طریق آن رژیم غاصب صهیونیستی را جهت پایان بخشیدن به تجاوزاتش تحت فشار قرار دهد.

 

* اتحادیه عرب یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

اتحادیه عرب یورش گروهی از صهیونیست‌های افراطی و نظامیان صهیونیست تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به سرانجام هر گونه اقدام تجاوزکارانه علیه مسجدالاقصی هشدار داده و تاکید کرد که شهر قدس و در رأس آن مسجدالاقصی خط قرمز است و تجاوز به آن جایز نیست و هر گونه تعرض به آن امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند.

بامداد امروز به دنبال یورش گروهی از صهیونیست‌های افراطی و نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی و اقدام صهیونیست‌ها به بستن دروازه‌های مسجدالاقصی و خارج کردن فلسطینیان از آن، درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر رخ داد.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست امام جماعت مسجد الاقصی را نیز بازداشت کردند.

 

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول