اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در کرانه باختری نقض آشتی ملی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی جنبش حماس تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در کرانه باختری را مغایر با توافقات آشتی ملی دانست.

حماس: برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در کرانه باختری نقض آشتی ملی است

به گزارش فارس ، "صلاح البردویل" در اظهاراتی تاکید کرد که بر اساس مفاد آشتی ملی، انتخابات شهرداری‌ها، پارلمان، شورای ملی و ریاست تشکیلات خودگردان باید به صورت یک بسته واحد و به عنوان یکی از نتایج آشتی ملی برگزار شوند و برخورد موردی با این مسئله و فرار از زیر بار تعهدات بزرگ آشتی ملی مبنی بر انجام کارها بر اساس توافق ملی جایز نیست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بردویل همچنین اظهار داشت که برگزاری انتخابات شهرداری ها تنها در کرانه باختری و مستنثی کردن نوار غزه و جنبش حماس از این مسئله بدین معناست که این انتخابات، انتخابات داخلی جنبش فتح با هدف تصاحب مجدد این شهرداری ها توسط جنبش فتح صورت می‌گیرد و نمی تواند وجهه تشکیلات خودگردان را که دست به سرکوب آزادی‌ها و اعمال خفقان در این منطقه و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقاومت فلسطین می زند، بهبود ببخشد.

وی از "محمود عباس" خواست که هر چه سریعتر زمینه اجرای مفاد آشتی ملی را فراهم کند؛ به ویژه که دولت مصر عزم خود را برای نظارت بر اجرای این بندها جزم کرده است و محمد مرسی وعده ویژه ای در این راستا داده است. بردویل اجرای مفاد آشتی ملی را بهترین راه برای احیای وحدت ملت فلسطین و استفاده از ظرفیت های آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به درگیری های حزبی و گروهی دانست.

این رهبر برجسته جنبش حماس همچنین حکم اخیر مقامات ارتش صهیونیستی مبنی بر غیر قانونی بودن تشکیلات نمایندگان جنبش اسلامی در کرانه باختری را نشانگر خیره سری و لجاجت رژیم صهیونیستی خواند که موجودیت ملت فلسطین و نمایندگان قانونی آنرا به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: ما در جنبش حماس رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و تصمیمات و احکام آنرا هم قبول نمی‌کنیم.

بردویل تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح را مسئول صدور این تصمیم دانست و از پارلمان‌های عربی و اروپایی و بین‌المللی خواست که به زورگویی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق دموکراسی فلسطینی پایان دهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول