اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

بارش نذورات جوی 59 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بارش نذورات جوی در استان اردبیل بیش از 59 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

بارش نذورات جوی 59 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در نمین اظهار داشت: براساس آمار ارایه شده از سوی سازمان هواشناسی امسال در استان اردبیل خشکسالی نخواهیم داشت.

وی با یادآوری این‌که امسال با عنایت خداوند متعال بارش پراکنده و مستمری را در فصول مختلف شاهد بودیم، تصریح کرد: حتی در تابستان امسال نیز بارش‌هایی را شاهد بودیم که در برخی از مناطق خساراتی را نیز به مزارع و کشتزارها وارد آورده است.

اسلامی به آب‌گرفتگی برخی از معابر در شهرها به دلیل نامناسب بودن طرح‌های اجرایی در هدایت آب‌های سطحی اشاره کرد و افزود: ما از طریق هواشناسی اخطارهای به موقع را انجام دادیم و در ماه‌های گذشته سعی کردیم از بروز برخی مشکلات و آسیب‌های احتمالی نیز جلوگیری کنیم.

این مسئول از آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در صورت بروز مشکلات احتمالی در بارش‌های تند و سیل‌آسا خاطرنشان کرد: مشگین‌شهر و خلخال در سال‌جاری بیشترین خسارت را از بارش‌های سیل‌آسای باران و رگبارهای بهاری دیدند به‌طوری که بخشی از باغات این دو شهرستان از لحاظ تولید محصولات سردرختی خسارت دیده است.

وی بیشترین سهم بارش را متوجه شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد و نمین دانست و اضافه کرد: کمترین بارش در شهرستان کوثر اتفاق افتاده است که امیدواریم در ادامه سال‌جاری بارش‌های متناوبی را در تمام نقاط استان شاهد باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل بحران استان اردبیل ضرورت بیمه محصولات کشاورزی را برای جبران خسارات وارده یادآور شد و بیان کرد: 27 هزار هکتار از اراضی کشت شده استان در زراعت پاییزه زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است که در کنار آن بیش از 9 هزار و 265 هکتار از باغات و 53 هزار هکتار مرتع و همچنین 400 هزار واحد دامی نیز زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

اسلامی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های مهارتی برای گروه‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات خبر داد و گفت: 44 ساعت آموزش مربیگری تحت عنوان کارگروه امداد و نجات برگزار شده و در قالب کارگروه ترافیک حمل و نقل، تشخیص هویت اجساد، مدیریت شریان‌های حیاتی، برنامه‌های آموزشی 44 ساعته به کارکنان و مجموعه‌های دخیل در حوزه حوادث غیرمترقبه ارایه شده است.

وی از ابلاغ شرح وظایف کارگروه‌های 14گانه خبر داد و افزود: با ابلاغ این شرح وظایف امیدواریم تیم‌های آماده به کار منسجم و متشکل سازماندهی شده و در مواقع اضطراری به‌کارگیری شوند.

در این جلسه فرماندار شهرستان نمین نیز ضرورت احداث سیل‌بند و همچنین تأمین خودروی آتش‌نشانی را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ما در شهرستان نمین در قالب کمیته‌ها و گروه‌های امداد و نجات سعی کردیم با برگزاری مانورهای متعدد آمادگی نیروهای خودمان را حفظ کنیم.

سید تقی دریتیم تصریح کرد: رشد 103 درصدی نذورات جوی و همچنین افزایش 34 درصدی بیمه محصولات کشاورزی و اراضی کشت شده را از اقدامات بسیار مثبت و موفق در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول