اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادعای اردن درباره عدم دخالت در درگیری‌های داخلی سوریه

خبرگزاری فارس: نخست وزیر اردن در راستای حفظ منافع راهبردی خود با سوریه ادعا کرد که کشورش نقشی در ناآرامی‌های سوریه ندارد.

ادعای اردن درباره عدم دخالت در درگیری‌های داخلی سوریه

به گزارش فارس، "فایز الطراونه"، نخست وزیر اردن در گفت وگو با خبرگزاری اردن (بترا) تاکید کرد موضع سیاسی اردن واضح است که در درگیری‌های داخلی سوریه دخالتی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که راه حل مسالمت آمیزی برای برون رفت سوریه از بحران کنونی تعیین و خونریزی‌ها در این کشور متوقف شود.

نخست وزیر اردن گفت: آنچه که در وهله اول برایمان اهمیت دارد حمایت از ملت اردن و مرزهای این کشور در برابر هر اتفاق غیرمنتظره و ادامه کمک بشردوستانه از آوارگان سوری است.

فایز الطراونه تاکید کرد: ما در اردن مواضع و منافع خود را بر اساس محاسبات بسیار دقیق و با حفظ آرامش و به دور از حساسیت مورد بررسی قرار می دهیم.

فایز الطراونه در موضوع داخلی اردن نیز از احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی در دسامبر آینده خبر داد و گفت:کمیته مستقل انتخابات موعد دقیق آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که هنوز چند روز از آغاز ناآرامی‌‏ها در سوریه نگذشته بود که برخی افراد آگاه اعلام کردند اردن زمینه را برای قاچاق اسلحه به سوریه و رساندن آن به دست تروریست‏‌های این کشور فراهم می‏‌کند و عناصری از گروه‌های افراط گرای اردنی با عبور از مرز این کشور خود را به جمع تروریست‌ها می‌رسانند.

هرچند این خبر بلافاصله توسط مقامات اردنی رد شد ولی کسی شک نداشت که اردن به دلیل روابط گرم و نزدیک خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجری تصمیمات آنان است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این روزها نیز منابع اردنی از بازداشت عناصر تندرو اردنی که قصد عبور از مرز و پیوستن به ارتش آزاد سوریه را داشته اند خبر می دهند اما با توجه به شناسایی اتباع اردنی مسلح در سوریه کاملا مشخص است که دولت اردن تنها به صورت نمادین شماری را دستگیر و محاکمه می کند.

هرچند این خبر بلافاصله توسط مقامات اردنی رد شد ولی کسی شک نداشت که اردن به دلیل روابط گرم و نزدیک خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی، مجری تصمیمات آنان است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

البته اردن به دلیل منافع زیادی که در سوریه دارد از جمله نیاز به تامین آب از طریق سوریه و یا داد و ستدهای تجاری، تلاش کرد به طور آشکار خود را با این کشور درگیر نکند ولی گویا سمبه غرب و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پر زورتر بود و این کشور به طور آشکار خود را به عنوان یکی از صحنه گردانان توطئه جاری در سوریه معرفی کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول