اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شوشتر:

بخش درمان شوشتر بسیار حرفه‌ای عمل کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شوشتر با اشاره به حادثه مربوط به اعزام یک بیمار در اواخر تیرماه به اهواز گفت: هیچ قصوری از کادر درمانی شهرستان شوشتر رخ نداده است.

بخش درمان شوشتر بسیار حرفه‌ای عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، جواد شریعتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شوشتر اظهار داشت: بیماری که به حال نزدیک به مرگ مغزی به بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر رسیده است و بر اساس اسناد موجود رأس ساعت 22:48 دقیقه به اورژانس رسیده است در مدت کمتر از 30 دقیقه یعنی رأس ساعت 23:15 دقیقه پس از آماده شدن و انجام امور اولیه احیا به شهرستان اهواز اعزام می‌شود.

وی افزود: دلیل اعزام بیمار به اهواز به دلیل وجود سایت مغز اعصاب استانی است و هیچ شهرستانی توانایی اجرای اعمال جراحی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از سایت‌های شهرستانی و روزنامه‌ها نوشته شده است که آمبولانس اعزامی فاقد دستگاه ساکشن بوده است و بیمار را برای ساکشن بر روی آسفالت خیابان قرارداده‌اند، تأکید کرد: آمبولانس‌ها دارای ساکشن بوده است و برای اینکه وضع بیمار وخیم بوده است امدادگر تشخیص می‌دهد که یک ساکشن شارژی نیز به همراه ببرد و اقدام می‌کند.

شریعتی با اشاره به اینکه بیمار دوباره در مسیر دچار ایست کامل قلب و تنفس شده است، افزود: به دلیل تخت‌های موجود در آمبولانس‌ها امکان ماساژ قلبی در آمبولانس وجود ندارد و بیمار باید از آمبولانس خارج شود و به این دلیل بیمار از آمبولانس خارج شده و ماساژ قلبی دریافت کرده است.

رئیس شبکه بهداشت شوشتر با اشاره به اینکه امدادگر طبق قانونی تشخیص مناسبی داده است، تأکید کرد: امدادگر به موقع تشخیص داده که باید در مسیر رفت به اهواز تجدیدنظر کرده و باید به شوشتر بازگردد و این تصمیم امدادگر بسیار صحیح بوده است.

شریعتی با اشاره به اینکه خانواده بیمار بسیار رفتار بدی انجام داده‌اند، افزود: خانواده بیمار به دلیل بازگشت آمبولانس به سوی شوشتر جلوی آمبولانس را گرفته و امدادگر را از آمبولانس خارج کرده و به ضرب و شتم وی می‌پردازند که در این میان بینی امدادگر شکسته است.

وی تأکید کرد: امدادگر با وضعیت بسیار بد خود باز هم از انجام وظیفه خود کوتاهی نمی‌کند و بیمار را سالم و زنده به بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر باز می‌گرداند.

رئیس شبکه بهداشت شوشتر تأکید کرد: در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر پس از انجام اعمال CPR بیمار دوباره به شرایط عادی بازگشته و این بار با آمبولانسی دیگر از شبکه بهداشت و کد2 فوریت‌های پزشکی به اهواز اعزام می‌شود و این امر با آمبولانس بیمارستان شهدا انجام نشده است و بیمار زنده به بخش مغز اعصاب بیمارستان گلستان اهواز تحویل داده شده است و این بیمار در حال حاضر تحت مداواست.

شریعتی تأکید کرد: دروغ پردازی‌های سایت پیک شوشتر در روزهای گذشته در این باره باعث شده است که بخش درمان و فوریت‌های پزشکی شوشتر بسیار مأیوس شوند ولی برای احقاق حق از عاملان این حادثه و سایت مذکور که در راستای تشویش اذهان عمومی اقدام کرده و در این باره نیز سابقه‌دارد در مراجع قضایی تا حصول نتیجه اعلام دعاوی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول