اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس تلویزیون روسیه:

نتایج مثبت عملیات ارتش سوریه به زودی مشخص خواهد شد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم تاکید کرد نتایج مثبت اقدامات محکم ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

نتایج مثبت عملیات ارتش سوریه به زودی مشخص خواهد شد

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه روسیا الیوم در گزارشی از آخرین تحولات سوریه با اشاره به اینکه ناآرامی‌ها در این کشور ادامه دارد، تصریح کرد: کارشناسان نسبت به تحولات مثبت در سوریه در روزهای آینده ابراز امیدواری کرده‌اند.

خبرنگار این شبکه در گزارشی از دمشق با اشاره به اظهارات دو روز قبل جهاد المقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که این اظهارات دستمایه جنجال رسانه‌های غربی و عربی علیه دمشق شده است.

المقدسی در نشست خبری گفته بود که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و استفاده نخواهد کرد مگر زمانی که مورد حمله خارجی قرار گیرد.

در همین رابطه "احمد صوان" کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مقامات دمشق تاکنون عقب نشینی در مواضع خود درباره اظهارات المقدسی نداشته‌اند، گفت: سوریه اعلام کرد که این نوع سلاح -چه وجود داشته باشد و چه وجود نداشته باشد- در درگیری‌های اخیر استفاده نشده است و در صورتی که کشور خارجی به کشورشان حمله کند این حق دمشق است در صورتی که سلاح شیمایی در اختیار داشته باشد، از آن استفاده کند.

روسیا الیوم در ادامه با اشاره به مقابله محکم ارتش سوریه در برابر مخالفان مسلح در روزهای اخیر تاکید کرد که نتایج مثبت این اقدامات محکم ارتش در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

احمد صوان در ادامه با اشاره به اینکه امور در سوریه روندی آرام را در پیش گرفته تاکید کرد که مردم سوریه منتظر نتایج پاسخ محکم ارتش به مخالفان مسلح هستند.

وی ابراز داشت که ارتش سوریه تلاش دارد تا یک طرف درگیری را متوقف کند و این بخشی از طرح کوفی عنان است.

سوریه از 15 ماه قبل هممزان با افزایش دخالت‌های خارجی از جانب برخی کشورهای منطقه و غربی شاهد درگیری‌هایی بوده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول