اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاسارگاد:

میراث جهانی پاسارگاد از علف‌های هرز رهایی یافت

خبرگزاری فارس: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسارگاد از اتمام عملیات پاکسازی علف‌های هرز مجموعه میراث جهانی این شهرستان خبر داد.

میراث جهانی پاسارگاد از علف‌های هرز رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از پاسارگاد، محمد نصیری حقیقت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقداماتی که هر ساله در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در قالب فعالیت‌های حفاظتی انجام می‌شود پاکسازی محوطه از علف‌ها و گیاهان فصلی است که با توجه به گستردگی و پراکندگی آثار و بناهای موجود در مجموعه هر ساله و در آغاز بهار سطح محوطه پوشیده از علف و گیاهان خودرو می‌شود.

وی گفت: در همین راستا محوطه پیرامون بناها با استفاده از کارگران ماهر و ابزار مناسب پاکسازی شده تا رشد گیاهان موجب آسیب رساندن به بناها نشود.

نصیری حقیقت با اشاره به شروع فصل گرما و خطر آتش‌سوزی علف‌های خشک در محوطه تصریح کرد: به همین دلیل علف‌های خشک با استفاده از دستگاه علف‌زنی درو شده و پس از جمع‌آوری به خارج از محوطه انتقال می‌یابد که این پاکسازی در محوطه، کمک بسیاری به حفظ و نگهداری آثار و بناهای محوطه پاسارگاد می‌کند.  

این کارشناس یکی از عوامل مخرب و تأثیرگذار در روند فرسایش و تخریب بناهای تاریخی را عوامل بیولوژیکی دانست و گفت: این عوامل از طریق آسیب‌های شیمیایی و یا فیزیکی می‌توانند منجر به تجزیه و فروپاشی سنگ‌ها شوند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول