اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح پزشک خانواده

پزشکان خانواده تلفن همراه خود را در اختیار خانواده‌ها بگذارند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت بجنورد تاکید کرد: باید پزشکان خانواده در اجرای طرح پزشک خانواده تلفن همراه خود را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

پزشکان خانواده تلفن همراه خود را در اختیار خانواده‌ها بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فلوریا انفرادی بعد از ظهر امروز در نشست با شماری از مدیران این شهرستان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر موجب صرفه‌جویی در هزینه و آسایش خانوارها می‌شود.

وی یکی از افتخارات وزارت بهداشت را اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست و افزود: اجرای این طرح هزینه‌های دارو و درمان را از دوش مردم برداشته و برنامه پنجم را تحقق می‌بخشد.

انفرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم حدود 50 درصد هزینه‌های درمانی را خودشان پرداخت می‌کنند، گفت: این میزان پرداخت بار‌‎سنگینی بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند که در صورت حذف این هزینه‌ها می‌تواند صرف مسایل رفاهی، آموزشی و مسایل عمومی خانواده‌ها شود.

وی با بیان اینکه نخستین گام اجرای طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در بجنورد ثبت‌نام پزشکان عمومی در سامانه سلامت ایرانیان بود، گفت: این برنامه از یک ماه قبل آغاز شده و تاکنون 101 پزشک در این شهر برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد تصریح کرد: علاوه بر این پزشکان 30 پرستار و 40 کارشناس مامایی نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی گفت: البته هرچند اجرای این طرح در آغاز با کاستی‌هایی ممکن است روبه‌رو شود اما با برنامه‌ریزی انجام شده در نهایت به نفع خانواده‌ها خواهد بود.

انفرادی اظهار کرد: بر اساس این طرح خانواده‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین محل استقرار پزشک طرح مراجعه و دفترچه بیمه خود را بدون توجه به نوع بیمه به مهر پزشک ممهور کنند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد با تاکید بر اینکه خانواده‌ها در انتخاب پزشک مورد نظر دارای اختیار کامل هستند، تصریح کرد: پزشک نیز فقط می‌تواند 2 هزار و 500 را پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سمت و سوی درمان محوری به سمت سلامت محوری می‌رود، از این رو توجه به طرح پزشک خانواده می‌تواند این مهم را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

به گزارش فارس، شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در زمره شهرهای مجری طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول