اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق آموزش در مهد کودک‌ها

کودکان وقوع خشونت را گزارش می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شیراز گفت: تمام مردم در مورد مسائل کودک‌آزاری و همسر‌آزاری می‌توانند با خط 123 تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند.

کودکان وقوع خشونت را گزارش می‌دهند

محمدباقر صفوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در مهدکودک‌ها به خود کودکان نیز آموزش داده شده تا در صورت مورد خشونت واقع شدن با خط 123 تماس بگیرند.

به گفته وی، با خط 123 به عنوان خط تماس با اورژانس اجتماعی در سال گذشته 10 هزار تماس برقرار شده و تیم‌های سیار و خودروهای ویژه اورژانس اجتماعی نیز 5 هزار مراجعه مستقیم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: کودک‌آزاری و همسر‌آزاری بیشترین تماس خط 123 را به خود اختصاص داده‌اند و علاوه بر آن خط 123 در بحران‌ها مانند خودکشی یا اختلافات خانوادگی نیز مداخله می‌کند.

صفوت اضافه کرد: بیشترین مورد اختلافات خانوادگی نیز خیانت آقایان بوده است که خانم‌ها به عنوان تماس‌گیرنده خواستار مشاوره بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به تشخیص فرمانداری شهرستان شیراز 10 تا 15 منطقه آسیب‌خیز شهر شناسایی شده که پنج منطقه در اولویت ویژه کاری دستگاه‌های مختلف است و بهزیستی نیز در این مناطق از طریق پایگاه‌های اجتماع محور، پایگاه‌های سلامت اجتماعی و خط 123 فعالیت کرده و از خود مردم برای حل مشکل آنها استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی برای تردد معلولان ادامه داد: شورای توان‌بخشی مبتنی بر جامعه یا (سی بی آر) به ریاست فرماندار و دبیری اداره بهزیستی شهرستان شیراز در فرمانداری تشکیل شد.

به گفته وی، دستور کار این شورا از دو ماه قبل متمرکز بر بحث مناسب‌سازی شهری برای معلولان بوده است.

صفوت بیان کرد: تا امروز سه جلسه در این راستا تشکیل شد و جلسه بعدی در دفتر شهردار شیراز با حضور مناطق 9 گانه و معاونان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در تمام جلسات فرماندار خود حضور پیدا می‌کنند و مقرر شده است تا شهرداران نیز در جلسات حضور پیدا کنند.

به گفته صفوت، ویلچر‌رانی مسئولان نیز در همین راستا برگزار شد تا مسئولان به صورت ملموس مشاهده کنند که تردد در شیراز برای معلولان مناسب نیست.

وی ابراز داشت: بر اساس بررسی‌ها تنها 20 درصد فضاهای شهری شیراز مناسب‌سازی شده و شهرداری‌های مناطق باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

رئیس بهزیستی شیراز اضافه کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، شهرداری‌ها موظف هستند در مراحل صدور پروانه ساخت و دادن پایان کار نظر بهزیستی را لحاظ کنند که در این زمینه در شورای مناسب‌سازی این استان، شهردار منطقه چهار شیراز به عنوان دبیر شهرداران قبول کرد که نماینده‌ای از بهزیستی در مراحل صدور پروانه و پایان کار حضور داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که شهردار شیراز این موضوع را به تمام شهرداران ابلاغ کند تا در برنامه‌های عمرانی آتی به اماکن غیرمناسب افزوده نشود و اقشار مختلف مردم از تمام امکانات به طور مساوی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول