اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان

سارقان جیب‌بر با 7 فقره سرقت در کرمان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: 2 سارق زن که در اتوبوس‌های شرکت واحد جیب‌بری می‌کردند، روز گذشته دستگیر و به 7 فقره سرقت اعتراف کردند.

سارقان جیب‌بر با 7 فقره سرقت در کرمان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، هوشنگ پور‌رضا‌قلی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره جیب‌بری از شهروندان در اتوبوس‌های شرکت واحد شهر کرمان، شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، طی یکسری اقدامات فنی پلیسی دو سارق زن هنگام جیب‌بری در اتوبوس واحد دستگیر و 2 میلیون و 60 هزار ریال وجه نقد از آنان کشف شد.

پوررضا قلی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس، سارقان به هفت فقره سرقت اعتراف و با دستور قضائی روانه زندان شدند.

وی خاطر ‌نشان کرد: برای مقابله با سارقان و ناکام گذاردن آنان در رسیدن به اهداف شومشان به ویژه در جیب‌بری و کیف‌قاپی‌، شهروندان باید به توصیه‌های پلیس توجه کنند. 

پوررضاقلی گفت: در اماکن شلوغ و پر ازدحام مثل سینما، زیارتگاه‌ها، مساجد، بازارها‌، اماکن تفریحی‌، صف‌های اتوبوس و ...‌‌ مراقب جیب‌های خود باشید.

وی ابراز داشت: در هنگام سوار شدن به اتوبوس و مینی‌بوس و نشستن در داخل خودروهای شخصی مراقبت بیشتری از جیب‌های خود داشته باشید و تا حد امکان بجای پول نقد‌ از چک‌های مسافرتی رمز دار و تضمینی استفاده کنید.

پوررضاقلی ابراز داشت: کیف پول را به نحوی در جیبتان بگذارید که تمام آن در داخل جیب قرار داشته باشد و همچنین از قراردادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید و تا حد امکان پول خود را در جیبی قرار دهید که دسترسی به آن به آسانی ممکن نباشد.

وی تصریح کرد: بیشتر جیب‌برها از شیوه ایجاد حواس پرتی، تنه زدن یا پاشیدن چیزی بر روی لباس و پاک کردن آن‌، درگیری‌های ساختگی و ... استفاده می‌کنند‌، در صورت مواجه شدن با چنین مواردی با حفظ خونسردی خود متخلفان را در انجام نیت و هدف پلیدشان ناکام سازید.

پوررضاقلی خاطر نشان کرد: هنگام سوار شدن به اتوبوس و مینی‌بوس‌، بلیط یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن کیف پول و محتویات جیب خود در میان ازدحام جمعیت نشوید.

وی گفت: معمولاً افراد کیف قاپ در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و بازار به دنبال فرصت مناسب هستند، بنابراین هنگام دریافت پول از این اماکن، مراقب اطراف خود به ویژه موتورسواران باشید.

پوررضاقلی بیان داشت: هنگام خروج از بانک از قراردادن پول در کیسه‌های نایلونی و از قرار دادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول