اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات اسرائیل برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اجتماعی

خبرگزاری فارس: در حالی که نارضایتی فلسطینیان از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به اوج رسیده و همزمان نیز فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی است، رژیم‌صهیونیستی از بیم گسترش این اعتراضات در کرانه باختری، تمرین نظامی برگزار می‌کند.

تحرکات اسرائیل برای جلوگیری از گسترش اعتراضات اجتماعی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی "عاروتص شوع"، نیروهای نظامی رژیم‌صهیونیستی با برگزاری مانور بزرگی در منطقه "جوده" و "سامریه"، خود را برای شکل‌گیری احتمالی جنبش‌های بیداری اسلامی در فلسطین آماده می‌کنند.

قرار است در این تمرین نظامی سربازان تیپ "مناشی" ارتش اسرائیل حضور یابند. این تیپ در پایگاهی در نزدیکی شهر "جنین" و در مرکز سامریه مستقر است.

در این تمرین نیروهایی از آژانس امنیتی اسرائیل، پلیس رژیم‌صهیونیستی، نیروهای امدادی و نیروهایی از مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی نیز حضور یابند.

این تمرین از آن جهت انجام می‌شود که مشکلات اقتصادی و دیپلماتیک ناشی از عملکرد نامناسب مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، موجب نارضایتی هرچه بیشتر مردم فلسطین شده است.

البته مانور امنیتی ارتش اسرائیل در حالی به بهانه آمادگی برای ناآرامی در فلسطین انجام می‌شود، که اسرائیل، خود بیش از یکسال است که شاهد تظاهرات‌های گسترده است. تظاهرات‌هایی که در اعتراض به بی‌عدالتی اجتماعی شدید در اسرائیل برگزار می‌شود.

زنجیره اعتراضات اجتماعی در اسرائیل از هفته گذشته با خودسوزی یک اسرائیلی به نام "موشه سلمان" و نهایتا مرگ وی، وارد فاز جدیدی شده است. در طول یک هفته‌ای که از این اقدام گذشته، حداقل 4 نفر دیگر نیز خودسوزی را به عنوان تنها راه اعتراض به رژیمی انتخاب کرده‌اند که برای خاموش کردن اعتراضات داخلی اسرائیل نیز از سرکوبگرانه‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند. در آخرین مورد از این خودسوزی‌ها، روز گذشته یک کهنه سرباز معلول اسرائیلی خود را روی ویلچر به آتش کشید.

اعتراضات اسرائیلی‌ها پس از این موارد خودسوزی رنگ و بویی امنیتی به خود گرفته، به نحوی که تاکنون چندین ساختمان منسوب به کابینه رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف به آتش کشیده شده و این امر موجب نگرانی شدید سران صهیونیست شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول