اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مرغداران موظف به عرضه مرغ 4700 تومان هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مرغداران استان موظف هستند مرغ 4 هزار و 700 تومان عرضه کنند و هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی است.

مرغداران موظف به عرضه مرغ 4700 تومان هستند

سید حسین صابری در حاشیه جلسه فوق‌العاده تنظیم بازار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که اخیراً دولت انجام داده و سیاست‌هایی که در زمین تامین نهاده‌های مورد نیاز و کمک‌های بلاعوض صورت گرفته است مرغداران موظف هستند به اندازه نیاز بازار کشتار روز داشته باشند و با قیمت یاد شده گوشت مورد نیاز مردم را تحویل دهند.

وی با اشاره به حل مشکل تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها به قیمت مناسب و کمک به این مجموعه‌ها ابراز داشت: قرار شده با همکاری اتحادیه مرغداران و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، نهاده‌ها در اختیار آنها قرار گرفته و به سرعت گوشت مرغ مورد نیاز جامعه تامین شود.

این مسئول افزود: اگر مردم نیز در این مسیر همراهی کنند و در خرید خود به مقدار مورد نیاز اقدام به خرید و ذخیره سازی کنند مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل رسیده و ما از برخی دغدغه‌های موجود رهایی خواهیم یافت.

صابری در ادامه سخنان خود هرگونه افزایش قیمت در تامین مایحتاج مردم را غیر قانونی توصیف کرد و گفت: افزایش قیمت اخیر در تامین برخی از کالاها غیر واقعی بوده و قرار است سازمان تعزیرات و بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها با این صنوف متخلف برخورد کند.

افزایش قیمت شیر غیرقانونی است

استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت شیر در روزهای اخیر غیر قانونی و بدون ضوابط و مقررات بوده است، تصریح کرد: در جلسه تنظیم بازار هیچ افزایش نرخی را در این زمینه به شکل مصوبه نداریم و کارخانه‌هایی که خودسرانه اقدام به قیمت‌گذاری شیر در ماه مبارک رمضان کردند به جد مورد بازخواست قرار گرفته و با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مرغداران و فروشندگان در روزهای گذشته از عرضه گوشت سفید به مردم  طفره رفته و علت آن را نیز گران شدن قیمت مرغ زنده به حدود 5 هزار و 500 تومان تا 7 هزار تومان اعلام کردند.

این فروشندگان اعلام کردند: به دلیل آنکه تهیه و عرضه مرغ با این نرخ صرف نمی‌کند از عرضه و کشتار روز اجتناب کرده و همچنان مغازه‌های خود را بدون تهیه و تامین گوشت مرغ تنها به عرضه کالاهای دیگر اختصاص داده‌اند.

کمیاب شدن گوشت مرغ در دو روز گذشته در بازار نگرانی‌هایی را نیز برای مردم به وجود آورده که در ماه مبارک رمضان قصد خرید و استفاده از گوشت سفید را دارند و در گرانی گوشت قرمز می‌خواهند از آن استفاده کنند.

همچنین با سرکشی به اکثر مغازه‌ها در سطح شهر متوجه شدیم قرار است قیمت شیر نیز افزایش یابد و به همین دلیل به صورت آزمایشی دیروز و امروز شیر پاکتی به نرخ 950 تومان در بازار عرضه شده و عده‌ای از مردم با افزایش یک‌باره قیمت آن قادر به خرید نبوده و از این کار اجتناب کردند.

اهالی استان اردبیل از استاندار و دیگر متولیان بخش تنظیم بازار انتظار دارند در این زمینه اقدامات موثر و راهگشا را انجام دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول