اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسس بنیاد ریحانه‌الرسول یزد خبر داد

رونمایی از 8 نسخه نفیس خطی در یزد

خبرگزاری فارس: موسس بنیاد ریحانه‌الرسول یزد گفت: درآستانه ماه رمضان با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر هشت نسخه نفیس خطی و کتاب تندیس پارسایی و مستند پیک پارسایی در یزد رونمایی شد.

رونمایی از 8 نسخه نفیس خطی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی بنیاد ریحانه‌الرسول، میرزا محمد کاظمینی اظهار داشت: با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر هشت نسخه نفیس خطی و کتاب تندیس پارسایی ویرایش جدید که شامل نانوشته‌هایی از زندگانی و مکارم اخلاقی آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) در 840 صفحه در قطع وزیری و مستند 45 دقیقه‌ای پیک پارسایی در محل دفتر مرکزی بنیاد فرهنگی ـ پژوهشی ریحانه‌الرسول رونمایی شد.

وی ادامه داد: این نسخه‌های نفیس جزو گنجینه موزه موقوفه بنیاد ریحانه‌الرسول است که با حمایت مدیریت آستانه مقدس امامزاده جعفر(ع) و اداره کل اوقاف استان یزد، به زودی این موزه جامع که شامل گنجینه‌های هفتگانه قرآن و کتب ادیان، اسناد و نسخ خطی، سکه و اسکناس، نگین، مهر و اشیای قدیمی، عکس، تمبر و کبریت است، افتتاح می‌شود.

کاظمینی ادامه داد: قرآن‌های رونمایی شده عبارتند از قرآنی با نسخ معرب، محمد طاهر علی آبادی، سال 1135، نام سوره ها به شنگرف، فواصل آیات با دائره ای شنگرف، علامات و وقوف سجاوندی به شنگرف، ابتدای حزب‌ها و نصف حزب نیز در حاشیه به شنگرف نوشته شده است.

موسس بنیاد ریحانه‌الرسول یزد گفت: همچنین قرآنی با نسخ هندی معرب، اواخر سده سیزدهم، نام سور به شنگرف و درون کتیبه‌ای مجدول به نارنجی و شنگرف، صفحات مجدول به نارنجی و مشکی و شنگرف، دو برگ اول دارای دو کتیبه که اشکال هندسی مثلث در آن نقش بسته به رنگ‌های مختلف، علامات و وقوف سجاوندی به شنگرف است.

وی افزود: قرآنی با نسخ معرب، محمدعلی بن محمد حسین، اواخر ربیع الثانی 1245، دو برگ اول دارای سر لوح زرین و در حاشیه نقش اسلیمی، صفحات جلد شده به زر و مشکی و قرمز، ابتدای حزب‌ها و نصف حزب‌ها در حاشیه با ترنجی زرین مشخص شده، نام سوره‌ها با زمینه‌ای زرین و درون کتیبه‌ای رنگین مشخص شده، در برگ آغازین چندین تاریخ تولد از سده چهاردهم آمده، در برگ آخر چندین بیت شعر فارسی در ماده تاریخ کتابت قرآن آمده است.

کاظمینی یادآور شد: قرآنی با نسخ معرب زیبا، اسماعیل بن حاجی یوسف، پنج شنبه 12 جمادی الثانی 1258، چهارمین قرآنی است که نگاشته است، فواصل آیات به زر، صفحات جلد شده به زر و مشکی و قرمز و آبی، آغاز حزب‌ها در حاشیه به مشکی، وقوف و رموز سجاوندی به قرمز، در برگ اول چندین تاریخ فوت آمده است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول