اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت نامناسب اینترنت در استان بوشهر

قطعی و کندی اینترنت در استان بوشهر عادت شده است

خبرگزاری فارس: شهروندان و اقشار مختلف مردم از وضعیت اینترنت در شهرستان‌های استان بوشهر گلایه‌مند هستند.

قطعی و کندی اینترنت در استان بوشهر عادت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه امروزه اینترنت نقش اساسی در زندگی مدرنیته مردم بازی می‌کند و خیل عظیمی از مردم ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری و اتلاف وقت خود پشت کامپیوتر نشسته و خدماتی که به صورت الکترونیکی توسط نهادهای مختلف دولتی و خصوصی ارائه می‌شود را به صورتی اینترنتی انجام دهند.

قطعی اینترنت و کلافه شدن شهروندان

در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر، در روزهای اخیر به طور مکرر شاهد قطعی اینترنت در مناطق مختلف و شهری و روستایی بوده‌ایم و این مسئله شهروندان را کلافه کرده است.

از چند روز پیش نیز اینترنت در سطح استان به ویژه در جنوب استان دو حالت بیشتر ندارد، یا سرعت به حدی کند است که هر کاربری را کلافه می‌کند و تمام صفحات به کندی باز می‌شوند و به راحتی قابل دسترسی نیستند یا اینکه اینترنت دچار قطعی کامل می‌شود.

 

اینترنت یک نیاز همیشگی برای مردم

ارائه خدمات الکترونیکی در تمامی کشورهای جهان رایج است و نهادهای متعدد برای ارائه خدمات مطلوب به مردم مجبور هستند خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه دهند تا هم از تعداد ارباب رجوع کاسته و هم بر کیفیت خدمات ارائه شده افزوده شود.

در این میان مردم هم برای راحتی کارهای خود از نهادهایی که به صورت اینترنتی خدمات ارائه می‌دهند خدمات دریافت می‌کنند هر روز فناوری اینترنت در زندگی مردم جایگاهی ویژه می‌یابد.

خدمات اینترنتی در شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی به دلیل استقبال مردم از این نوع خدمات هر روز بیشتر می‌شود و مردم نیز به سمت انجام کارهای خود از طریق اینترنت تمایل می‌یابند و هر روز تمایلشان برای بهره‌گیری و استفاده از این خدمات و امکانات بیشتر از روز قبل است.

البته مشکلات و مسائلی در انجام الکترونیکی کارها وجود دارد که قطعی و کاهش سرعت اینترنت از مسائلی است که سبب دشواری این کارها می‌شود و رضایت و گاها از رضایت و اعتماد مردم از این شیوه مدرن می‌کاهد.

زندگی مردم از تمامی جنبه‌ها وابسته به اینترنت است

امیررضا عباسی یکی از شهروندان آبپخشی در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: به دلیل کارایی گسترده و انجام بسیاری از امور و کارهای روزانه اینترنت به یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری تبدیل شده و قطعی اینترنت حتی برای مدت زمانی کوتاه در زندگی عادی مردم ایجاد اختلال می‌کند.

وی افزود: با بررسی دقیق و موشکافانه این مسئله متوجه می‌شویم که زیانی که به دلیل قطعی اینترنت به مردم وارد می‌شود بسیار بیشتر از زیانی است که در ظاهر امر پیداست و اتلاف وقت و تاخیر در اجرای امور افراد از مسائلی است که در این بین ایجاد می‌شود و هیچکس پاسخگوی این خسارات نیست.

 

قطعی اینترنت در تمام استان بوشهر مشکل‌ساز شد

یک استاد دانشگاه نیز با گلایه از قطعی اینترنت خاطر نشان کرد: قطعی اینترنت در تمام شهرهای استان مشکل‌ساز شده و شهروندان نگران این وضعیت هستند.

کرامت علایی افزود: نکته‌ای که حائز اهمیت است و بیشتر جلب توجه می‌کند این است که خدمات ارائه شده توسط یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت با مشکلات فراوان همراه است و سایر مراکز به این میزان مشکلات قطعی اینترنت ندارند.

وی ادامه داد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت باید تدابیری بیندیشند که این مشکلات کاهش یابد و به شکل فعلی شاهد تداوم مسائل و مشکلات نباشیم.

وی بیان داشت: در یکی از روزهای گذشته شاهد تداوم مسئله اینترنت تا ساعات پایانی شب بودیم که این مسئله به معنای عدم دسترسی به این شبکه در ساعات مورد نیاز کاری است.

 

با قطعی اینترنت زحمات خبرنگاران به یغما می‌رود

سعید رضایی یکی از خبرنگاران بوشهری در این ارتباط می‌گوید: خبرنگاران بر اساس وظیفه ذاتی خود باید اخبار را از طریق خطوط اینترنتی روی سامانه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها ذخیره و به منظور انتشار ارسال کنند.

وی ادامه داد: آنچه در تهیه اخبار و ارسال آن از اهمیت بالایی برخوردار است حفظ عنصر تازگی و جذابیت اخبار است و قطعی مکرر اینترنت در روزهای اخیر سبب هدر رفتن بسیاری از زحمات خبرنگاران می‌شود.

رضایی خاطر نشان کرد: اکثریت اخبار تولیدی در بازه زمانی خاص قابلیت استفاده دارند و با گذشت زمان ارزش و اهمیت خبری آن کاسته شده و از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه قطعی اینترنت سبب کاهش راندمان کاری خبرنگاران در فضای مجازی شده است، اذعان داشت: قطعی مکرر اینترنت در روزهای اخیر راندمان کاری خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری را کاهش داده و مشکلات بسیاری برای ایشان به وجود آورده است.

رضایی بیان داشت: این وضعیت علاوه بر خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی برای نشریات نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، چون در شرایط فعلی بسیاری از نشریات کارهای خود را از طریق ایمیل به چاپخانه‌ها می‌فرستند و اخلال در اینترنت سبب کاهش سرعت کاری ایشان می‌شود.

انتظار نمره برای دانشجویان/نتیجه برای کنکوری‌ها

محمد ناصحی یکی از دانشجویان آبپخشی در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: در سال‌های اخیر بسیاری از امور تحصیلی مربوط به دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق اینترنت انجام می‌شود و اینترنت به عمق زندگی ایشان نفوذ کرده و اخلال و قطع شبکه اینترنت مشکلات فراوانی برای ایشان به وجود می‌آورد.

ناصحی ادامه داد: امتحانات پایان ترم اکثریت دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف پایان یافته و تمامی ایشان برای دریافت نتیجه زحماتشان مجبورند به اینترنت رجوع کنند.

وی گفت: بسیاری از دانشجویان برای اتمام ترم تحصیلی خود باید پروژه‌های تحقیقی خود را به اساتید ارائه کنند که در بسیاری از موارد ارائه مقالات تحقیقی از طریق پست الکترونیکی انجام می‌شود.

ناصحی تصریح کرد: رفته رفته به زمان اعلام نتایج کنکور نزدیک می‌شویم و دانش‌آموزانی که یک سال تلاش کرده‌اند ترس قطع اینترنت در این روز حساس و سرنوشت‌ساز را دارند.

یکی از مغازه‌داران برازجان نیز اظهار داشت: این روزها چند بار برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی به کافی‌نت مراجعه کردم که اینترنت قطع بود.

رضا شجاعی اصل افزود: مسئولان به فکر چاره اساسی نیستند و به شکل مقطعی مشکلات اینترنت را برطرف می‌کنند که باید تدبیری اساسی صورت گیرد.

گزارش: از مسعود باقری

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول