اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اجرای قوانین مناطق آزاد

محدوده "نوردوز" در نقطه مرزی ایران - ارمنستان عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس در نشست بررسی آغاز فعالیت سازمان منطقه آزاد ارس در "نوردوز" از عملیاتی شدن 30 هکتار از اراضی محدوده "نوردوز" منطقه آزاد ارس واقع در مرز ایران و ارمنستان خبر داد.

محدوده "نوردوز" در نقطه مرزی ایران - ارمنستان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی گفت: محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان 240 هکتار بوده و در فاز اول 30 هکتار آن برای بهره‌مندی بیش از پیش از توان تنها مرز مشترک ایران و ارمنستان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دو کشور خوب بوده و با عملیاتی شدن این محدوده و با بهره‌مندی از قوانین منطقه آزاد ارس فعالیت‌های اقتصادی و گمرکی رونق بیشتری خواهند گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تفاهم‌نامه بین منطقه آزاد ارس و ارمنستان مبنی بر تاسیس منطقه آزاد تجاری مشترک تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه برای ایجاد و سرمایه‌گذاری مشترک منطقه آزاد ارس و استان سیونیک، با تاسیس منطقه آزاد تجاری مشترک ایرانی- ارمنی توافق شد.

وی با اشاره به انتخاب محدوده نوردوز به عنوان یکی از محدوده‌های منفصل منطقه آزاد ارس گفت: موقعیت خاص ژئوپلیتیکی، همسایگی با کشور ارمنستان به عنوان عضو WTO ، تنها پل ارتباطی کشورمان با ارمنستان، برخورداری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود سیاسی اقتصادی و... کشور ارمنستان به عنوان عضو WTO از جمله عوامل انتخاب نوردوز در محدوده منطقه آزاد ارس بود.

نجفی تصریح کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی و ارمنی و دستیابی به علوم و فنون علمی و صنعتی همچنین کاربرد آن در ارتقای سطح کیفی تولید ملی و ایفای نقش موثر در توسعه صادرات که با سیاست‌های دولت همسو است از جمله دیگر مزیت‌های مهم این محدوده است.

وی گفت: تسهیل در مشارکت گسترده سرمایه‌گذاران در تجارت بین‌الملل بخش خدمات و افزایش حجم صادرات، اشتغالزایی،امکان تخصیص اعتبار به ایجاد زیرساخت‌های توسعه بخش صادرات کالا و حمل و نقل بین‌المللی، تسهیل حضور سرمایه‌گذاران با حذف روادید و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه‌گذاران ارمنستان در منطقه آزاد ارس و امکان ورود تکنولوژی‌های روز دنیا با برخورداری از عضویت ارمنستان در WTO از اهم مزیت‌های عملیاتی‌سازی محدوده نوردوز است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول