اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سازمان ملل بالاخره واکنش نشان داد

عفو بین‌الملل: مسلمانان میانمار هدف خشونت‌های نیروهای دولتی و بودائیان تندرو هستند

خبرگزاری فارس: سازمان عفوبین الملل در گزارشی درباره خشونت علیه مسلمانان میانمار نوشت: هم نیروهای دولتی و هم بودائیان تندور مسلمانان روهینگیا را هدف خشونتهای خود قرار می‌دهند.

عفو بین‌الملل: مسلمانان میانمار هدف خشونت‌های نیروهای دولتی و بودائیان تندرو هستند

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که درحالیکه 6 هفته از برقراری حالت اضطراری از سوی دولت در غرب میانمار می‌گذرد، اما خشونت‎ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش سازمان عفوبین الملل، مسلمانان تحت کشتار، شکنجه، سوء استفاده جنسی و جسمی قرار دارند.

این درحالیست که سخنگوی دولت محلی ایالت راخین در غرب میانمار خشونت‌های خونین در میانمار که از ماه ژوئن آغاز شده است را جانبدارانه خواند.

"ویم وایینگ" سخنگوی محلی دولت گفت: گزارش سازمان عفو بین الملل کاملا برخلاف اتفاقات رخ داده است.

براساس این گزارش، سفارت آمریکا در میانمار نیز خواستار ارائه کمک 3 میلیون دلاری و کمک‌های غذایی به گروههای مذهبی که نیروهای دولتی با آنها درحال جنگ هستند شد.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود هر دو گروه نیروهای دولتی و بودائیان تندور را متهم به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا کرد.

"بنیامین زاواکی" محقق سازمان عفو بین الملل مستقر در بانکوک گفت: بدترین خشونت‌ها در ایالت راخین اواخر ماه گذشته شروع شد و مستقیما مسلمانان روهینگیا را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که این خشونتها یکجانبه است و به طور معمول مسلمانان قربانیان اصلی هستند.

وی گفت: این درحالیست که پلیس و نیروهای امنیتی که در این منطقه مستقر شده اند نیز صدها مسلمان را بازداشت کرده اند و با نسبت به توقف خشونت علیه مسلمانان اقدام ویژه ای انجام نداده اند.

براساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل خواسته است سریعا اقدامات لازم را برای حمایت از مسلمانان میانمار انجام دهد.

جمعیت کشور میانمار 40 میلیون نفر است که بیش از 800 هزار نفر از آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند. دولت میانمار مسلمانان را شهروند میانمار نمی‌داند و خواستار خروج آنها زا این کشور شده است.

طی ماه‌های اخیر بودائیان افراطی با حمله به منازل مسلمانان در غرب میانمار هزاران مسلمان را کشته و بیش از یک صدرهزار نفر را آواره و بی خانمان کرده اند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول