اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون کودکان کردستان

سرگرمی‌های کودکانه سبب مسئولیت‌پذیری آنان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: سرگرمی‌های سازنده و کاردستی موجب افزایش حس مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس در میان کودکان و نوجوانان می‌شود.

سرگرمی‌های کودکانه سبب مسئولیت‌پذیری آنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا شیخی صبح امروز در جلسه کارگروه سرگرمی‌های سازنده و کاردستـی در سنندج، اظهار کرد: سرگرمی‌های سازنده و کاردستی یکی فعالیت‌هایی است که ذوق، ابتکار، خلاقیت و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را اشاعه می‌دهد و آنان ضمن انجام کارهای دستی، مدیریت امور شخصی خود و چگونگی ارتباط با دیگران را یاد می‌گیرند.

وی افزود: حس مسئولیت و اعتماد به نفس هنگام پیدا کردن راه‌حل‌ها و ساختن وسایل و تکمیل آن در کودکان بیدار می‌شود و پرورش می‌یابد.

به گفته شیخی، کاردستی نوعی بازی فکری و سرگرمی به حساب می‌آید که کودکان و نوجوانان وسیله آن می‌اندیشند، مهارت می‌آموزد و راه ترقی و پیشرفت را باز می‌کنند.

مدیر کانون کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه روند کار کارگروه  فعالیت سرگرمی‌های سازنده و کاردستـی را خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون جلسات متعدد کارگروه با حضور اعضا برگزار شده است که در این جلسات اعضا چیستی و چرایی، اهداف جزئی و کلی، ساختار، شاخص کمی و کیفی، تکنیک‌ها و روش‌های فعالیت سرگرمی‌های سازنده را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

مدیر سرگرمی‌های سازنده کانون نماینده ستادی و عضو فعال کارگروه نیز در این جلسه با تایید لزوم تسریع در کار، بیان داشت: کاردستی فعالیتی خلاق و هدایت‌شده برای ساخت چیزها و اشیا معنی‌دار از مواد اولیه و دور ریختنی است.

مجید قادری افزود: مواد اولیه‌ای مانند خاک، شن، ماسه، آب، برف، چوب، گل، سنگ، کاغذ، و یا وسایل دور ریختنی که مورد علاقه کودکان ملل مختلف هستند، می‌توانند با نگاه و طرحی هدایت‌شده جزء این دسته از سرگرمی‌ها محسوب شوند.

حمیدرضا پوررضایی دبیر کارگروه نیز در این جلسه گزارشی از روند کار، کارگروه را برای اعضا توضیح داد و افزود: کتاب کار سرگرمی‌های سازنده تا موعد مقرر آماده و تحویل داده خواهد شد و پیش‌بینی‌های اولیه نشان از موفقیت کار دارد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول