اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان:

نگهداری راه‌ها حفظ سرمایه ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شبکه‌ راه‌های موجود در کشور اساس توسعه در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود و نگهداری از آن حفظ سرمایه‌های عظیم ملی است.

نگهداری راه‌ها حفظ سرمایه ملی است

ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برای ساختن راه‌های موجود در کشور زمان و هزینه زیادی صرف شده و باید در نگه‌داری از آن به صورت برنامه‌ای دقیق، علمی و مستمر کوشا باشیم.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر 12 هزار کیلومتر راه در جنوب استان وجود دارد و نگه‌داری از آن مستلزم برنامه‌ریزی و افزایش اعتبارات است.

وی با اشاره به عملکرد درخشان دولت نهم و دهم گفت: در طول دولت نهم و دهم بالغ بر 430 میلیارد تومان در جنوب استان برای توسعه راه‌ها هزینه شده که نتیجه آن 13 کیلومتر بزرگراه، 355 کیلومتر راه اصلی، 472 کیلومتر راه فرعی و 3 هزار و 462 کیلومتر راه روستایی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جاده‌های قبلی با توجه به نیاز اقتصادی و اجتماعی امروزی ساخته نشده‌اند و حجم عظیمی از استعدادهای بالقوه کشاورزی و صنعتی در انتظار ساخت راه مناسب به ویژه راه روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعتبارات سال جاری و تخصیص به موقع آن، تا پایان سال 91، بالغ بر هزار و 225 کیلومتر راه روستایی، 528 کیلومتر راه فرعی، 179 کیلومتر راه اصلی و شش کیلومتر بزرگراه به جمع راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان اضافه خواهد شد.

کرد تصریح کرد: راهکارهایی برای خروج از مشکلات اتخاذ شده که می‌توان به توسعه و تعریض محورهای دو خطه، توسعه محورهای روستایی و احداث راه با مشخصات فنی اشاره کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول