اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وعده مرسی به مشعل برای وارد کردن سوخت و کمک‌های بشردوستانه به غزه

خبرگزاری فارس: سخنگوی ریاست جمهوری مصر از وعده "محمد مرسی" رئیس جمهور این کشور به رئیس دفتر سیاسی حماس برای وارد کردن کمک‌های انسانی به نوار غزه از جمله سوخت و برق خبر داد.

وعده مرسی به مشعل برای وارد کردن سوخت و کمک‌های بشردوستانه به غزه

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، "یاسر علی" سخنگوی ریاست جمهوری مصر پس از دیدار مرسی با "خالد مشعل" در یک کنفرانس خبری گفت که مرسی در این دیدار اهمیت تسهیل در مسئله تردد مسافران نوار غزه بویژه در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت که مرسی در این دیدار بر تمایل شدید مصر برای وارد کردن کمک‌های انسانی به نوار غزه از جمله سوخت و برق تاکید کرد.

مشعل دیروز با مرسی در قاهره دیدار کرد و دو طرف به بررسی مسائل مختلف مربوط به قضیه فلسطین از جمله آشتی ملی پرداختند.

وی پس از این دیدار گفت که در دیدار با مرسی مشکلات شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه و نیاز این منطقه به سوخت و بازگشایی گذرگاه ها را مورد بحث و بررسی قرار داده است، اما هیچ درخواستی مبنی بر انتقال پرونده فلسطین از سازمان اطلاعات و امنیت مصر به نهاد ریاست جمهوری نداشته است. وی افزود ما با تمامی موسسات و نهادهای دولتی مصر اعم از سازمان اطلاعات، وزارت خارجه و نهاد ریاست جمهوری ارتباط داریم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین درباره اظهارات "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر مانع تراشی حماس بر سر راه آشتی ملی به دلیل سرگرم بودن این جنبش به انتخابات درون تشکیلاتی خود، تصریح کرد که آشتی ملی هیچ ارتباطی به انتخابات داخلی جنبش حماس ندارد؛ چرا که آشتی ملی فرآیندی پیچیده دارد و در عین حال، مشکلاتی در عرصه داخلی فلسطین وجود دارد که باید حل شوند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول