اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی:

180 پروژه عمرانی، توسعه میانه را سرعت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 179 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 180 پروژه عمرانی شهرستان میانه در سال‌جاری اختصاص یافت.

180 پروژه عمرانی، توسعه میانه را سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، فرخ مسجدی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی میانه اظهار کرد: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته 28.5 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سال‌جاری گفت: برای اجرای 13 پروژه حمل و نقل شامل احداث و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، بهسازی و احداث راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان میانه بیش از 42 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مسجدی اعتبار فصل مسکن و عمران شهری و روستایی میانه در سال‌جاری را 37 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخشی از این اعتبار برای تامین آب شرب ده روستا و اجرای طرح هادی 13 روستای میانه هزینه خواهد شد.

وی همچنین به اجرای 21 پروژه منابع آب در قالب طرح‌های مصوب شهرستان میانه در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: برای این تعداد پروژه، 38 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده که با تامین آن شبکه پایاب سد یالقوزآغاج، سد و کانال آب‌آور آوین، خط انتقال کلوچه خالصه و شبکه پایاب سدهای اشنار و آونلیق اجرا خواهد شد.

مسجدی افزود: علاوه بر این در بخش کشاورزی بیش از 10 میلیارد ریال، در بخش آموزش 16 میلیارد ریال و در بخش تربیت‌بدنی و ورزش 11 میلیارد ریال برای اجرای 39 پروژه عمرانی اعتبار منظور شده است.

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات استانی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات با در نظر گرفتن مجموعه شاخص‌های هر شهرستان از سوی شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود؛ اما اینکه اعتبار اختصاص یافته برای چه فصلی یا چه پروژه‌ای هزینه شود بر عهده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از تحقق بیش از 91 درصد مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت در میانه خبر داد.

مسجدی افزود: از مجموع سه سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی، 132 مصوبه مربوط به شهرستان میانه است که تاکنون 121 مورد از آنها اقدام شده یا در دست اقدام است.

وی میزان تحقق مصوبات دور اول، دوم و سوم سفر استانی هیئت دولت در میانه را به ترتیب 100، 96 و 78 درصد اعلام کرد.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در میانه مقرر شد ظرف 15 روز آینده مجوز احداث درمانگاه خیریه این شهرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صادر شود.

همچنین اعضای این شورا تصویب کردند شهرک صنعتی شماره 2 میانه و شهرک صنعتی ترکمانچای تا پایان سال‌جاری آماده کلنگ‌زنی شده و یک سوم اعتبار مربوط به ایجاد زیرساخت‌های این دو شهرک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و مابقی از اعتبارات استانی تامین شود.

میانه با 180 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب‌شرقی تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول