اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قشقاوی تشریح کرد

جزئیات اهداف راه‌اندازی دفاتر استانی نمایندگی وزارت خارجه

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی کنسولی وزیر امور خارجه جزئیات و "فلسفه" راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استانی وزارت امور خارجه در مراکز استان‌ها و شهرهای دارای تبعه خارجی زیاد را تشریح کرد.

جزئیات اهداف راه‌اندازی دفاتر استانی نمایندگی وزارت خارجه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسن قشقاوی عصر چهارشنبه در جمع مدیران کل استان با بیان اینکه در کشور 15 نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: فلسفه‌ای که برای تشکیل نمایندگی‌ها در شهرها مدنظر است بر پایه اهمیت امور کنسولی در مناطق و استان‌هایی است که تبعه خارجی زیادی در آنها حضور دارند که در واقع راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی و شهرستانی از تمرکز خدمات و هم‌چنین مراجعات اتباع و وزارت خارجه در مرکز جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه اهداف دیگری را نیز برای راه‌اندازی نمایندگی‌های خود در استان‌ها دارد، افزود: صدور ویزای فرودگاهی که در ایران به غیر از 10 کشور برای تمام کشورها میسر است نیز می‌تواند از جمله امور قابل ارائه در نمایندگی‌های استانی وزارت امور خارجه باشد.

معاون پارلمانی کنسولی وزیر امور خارجه یادآور شد: فلسفه دیگر راه‌اندازی نمایندگی‌های استانی در واقع برای شناسایی مردم هر استان حاضر در کشورهای دیگر است.

وی افزود: ‌برخورداری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های استانی آن از بانک اطلاعاتی جامع پیرامون ایرانیان مقیم خارج می‌تواند به تحقق و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور بیش از پیش کمک کند.

قشقاوی هم‌چنین ادامه داد: تسهیل در روند عقد خواهرخواندگی شهرهای هر استان و شهرهای مدنظر در کشورهای دیگر و تایید اسناد تجاری نیز می‌تواند از دیگر عملکردها و خدمات دفاتر نمایندگی استانی وزارت امور خارجه باشد.

وی اضافه کرد: حل مشکلات ترددی در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی مسافران و اتباع خارجی نیز می‌تواند با ورود نمایندگی وزارت امور خارجه تسهیل شود.

قشقاوی بیان کرد:‌ به عنوان مثال نمایندگی وزارت امور خارجه در قم ارتباط خوبی با علما و حوزه دارد به نحوی که تهیه امور همانند بولتن‌های خبری از وقایع دنیا از جمله کارهای این نمایندگی است.

وی افزود: افزایش دیپلماسی عمومی و روابط خارجی در استان‌ها و هم‌چنین برگزاری همایش‌های بین‌المللی نیز می‌تواند در دستور کار نمایندگی‌های وزارت خارجه قرار گیرد.

معاون پارلمانی کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در هرمزگان افزود: در استانی که 90 هزار تبعه خارجی و روزانه هزاران کامیون و ده‌ها کشتی در بنادر و جاده‌های آن تردد می‌کنند وجود این نمایندگی می‌تواند کمک بسیاری به رفع نیازها در این حوزه بکند.

قشقاوی یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان نیز می‌تواند نقش مهمی را در برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌داری که از برنامه‌های استانداری است نیز طی زمستان آینده داشته باشد.

به گفته وی وزارت حارجه دیگر خود را محصور در توپخانه تهران نمی‌بیند و سیاست راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استانی را در دستور کار دارد.

قشقاوی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی دارای مزایای متعددی برای استان‌ها هستند، پیشنهاد تشکیل شورای روابط خارجی هرمزگان به ریاست استاندار را ارائه داد.

وی به سفر استاندار هرمزگان و هیئت همراه به پرتغال اشاره و از این سفر به عنوان سفری موفق در حوزه دیپلماسی و تجارت یاد کرد.

قشقاوی با بیان اینکه نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها می‌تواند استان‌ها را بین‌المللی کند، گفت: معرفی استان‌ها در کشورهای خارجی می‌تواند تاثیرات مهمی را در معرفی سرزمین ایران اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی ابرقدرت جهان امروز است، اظهار داشت: در همین راستا باید فعالیت‌های دیپلماسی در کشور گسترش یابد.

این مسئول هم‌چنین به ذکر خاطره‌ای پیرامون حضور وزیر خارجه عمان در بندرعباس طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: وی در آن دیدار گفت که اگر ما بخواهیم روزی کسی را در آن سوی تنگه هرمز صدا می‌زنیم زودتر از همه هرمزگانی‌ها و بندرعباسی‌ها صدای ما را می‌شنوند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول