به گزارش خبرگزاری فارس از قم اکبر حیدری ظهر امروز در نخستین همایش استانی مدیران مجتمع آموزشی و پرورشی شهری و مدارس تابعه که با حضور مدیران این مجتمعها در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه 2 برگزار شد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش دارای سند و برنامهای مدون شده است اظهار کرد: اکنون این وزارتخانه دارای یک نقشه راه است که نقشه مسیر تحول و پیشرفت را هموار میکند.
وی با اشاره به اینکه سنت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی نقشه علمی کشور و چشمانداز 20 ساله کشور مبنا و اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: این سند بعد از مطالعات دقیق و کارشناسی در مجامع قانونی از جمله شورای انقلاب فرهنگی و شورای آموزش و پرورش ثبت شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: یکی از مهمترین موارد مؤثر در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین موضوع مجتمعهای آموزشی و پرورشی روستایی و شهری است.
وی اضافه کرد: مجتمعهای آموزشی و پرورشی روستایی از دو سال گذشته آغاز به کار کرده است و تمام مناطق زیرپوشش مجتمعهای آموزشی و پرورشی است.
حیدری تصریح کرد: مجتمعهای آموزشی و پرورشی شهری از ابتدای سال تحصیلی 90-91 شکل گرفته و در سراسر کشور با دقت و سرعت خوبی در حال راهاندازی هستند.
وی با اشاره به اینکه استان قم کمترین تراکم، پراکندگی و فضا را در مجتمعهای آموزشی و پرورشی دارد اظهار کرد: اکنون شاهد هستیم که ایجاد این مجتمعها در سراسر کشور با جدیت در حال پیگیری است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه در راستای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامهریزیها و فعالیتهایی صورت گرفته است اضافه کرد: البته در این راه موانع و مشکلاتی هم وجود دارد که با درایت و همفکری مشکلات نیز حل خواهد شد.
حیدری با اشاره به اینکه در سال گذشته مشکلاتی از قبیل تعیین مدیریت مجتمعها و کمبود فضا داشتهایم خاطر نشان کرد: این فرآیند امسال به خوبی دنبال شد و برخی بازدیدهای صورت گرفته نشان داد این مجتمعها عملکرد بسیار خوبی داشتهاند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس زیرپوشش معاونان مدیر مجتمعهای آموزشی و پژوهشی میشوند اضافه کرد: به مجتمعهای آموزشی و پژوهشی باید توجه ویژه صورت گیرد و اگر بخواهیم از نیروی انسانی خوب استفاده شده و بهترین کارایی را شاهد باشیم، زمینه آن در مجتمعهای آموزشی و پژوهشی فراهم است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه برنامههای تحول در آموزش و پرورش در استان قم با قوت خوبی در حال پیگیری است و در این راه مدیران و دبیران نقش بیبدیلی دارند تصریح کرد: اخبار مرتبط با سند تحول در قالب دستورالعملها و بخشنامهها به اطلاع فرهنگیان میرسد و اجرای طرح 3-3-6 در همین راستا دنبال شده است.
حیدری با تاکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش یک طرح کلی است که برای اجرای آن به دستورالعملها و طرحهای جزئیتر و قابل اجرا نیاز دارد اظهار کرد: یکی از برنامههایی که در راستای تحقق این سند در آموزش و پرورش استان قم اجرا شده است، فراخوانهای تجارب آموزشی در عرصههای مختلف از جمله مسائل تربیتی است.
وی با اشاره به اینکه شرایط تحقق اجرای برنامه 3-3-6 با وجود دغدغههای دبیران در شرایط بسیار خوبی عملی شده است تصریح کرد: این طرح روند بسیار مطلوبی را طی میکند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آمادگی برای اجرای طرح 3-3-6 ادامه داد: معلمان باید در راستای تقویت بنیه علمی دانشآموزان در دوره راهنمایی تلاش کنند، چرا که در سیستم جدید آموزش و پرورش دانشآموزان مردودی راه سختتری در پیش خواهند داشت.
حیدری با تاکید بر اینکه کتابهای پایه ششم ابتدای تدوین، چاپ و رونمایی شده و نمونهای از آن به استانها ارسال شده است، اضافه کرد: برگزاری دورههای آموزشی برای معلمان کلاس ششم ابتدایی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه 87 درصد دانشآموزان استان در مدارس مورد نظر ثبتنام کردهاند اظهار کرد: مدیران تا پایان مردادماه فرصت دارند برنامههای هفتگی کلاسهای درس را تدوین کنند.
انتهای پیام/و10/د1000