اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

قم آماده اجرای طرح 3-3-6 است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم از آمادگی کامل برای اجرای طرح 3-3-6 خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

قم آماده اجرای طرح 3-3-6 است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اکبر حیدری ظهر امروز در نخستین همایش استانی مدیران مجتمع آموزشی و پرورشی شهری و مدارس تابعه که با حضور مدیران این مجتمع‌ها در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه 2 برگزار شد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش دارای سند و برنامه‌ای مدون شده است اظهار کرد: اکنون این وزارتخانه دارای یک نقشه راه است که نقشه مسیر تحول و پیشرفت را هموار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سنت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی نقشه علمی کشور و چشم‌انداز 20 ساله کشور مبنا و اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: این سند بعد از مطالعات دقیق و کارشناسی در مجامع قانونی از جمله شورای انقلاب فرهنگی و شورای آموزش و پرورش ثبت شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین موضوع مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی و شهری است.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی از دو سال گذشته آغاز به کار کرده است و تمام مناطق زیرپوشش مجتمع‌های آموزشی و پرورشی است.

حیدری تصریح کرد: مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری از ابتدای سال تحصیلی 90-91 شکل گرفته و در سراسر کشور با دقت و سرعت خوبی در حال راه‌اندازی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان قم کم‌ترین تراکم، پراکندگی و فضا را در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی دارد اظهار کرد: اکنون شاهد هستیم که ایجاد این مجتمع‌ها در سراسر کشور با جدیت در حال پیگیری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه در راستای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایی صورت گرفته است اضافه کرد: البته در این راه موانع و مشکلاتی هم وجود دارد که با درایت و همفکری مشکلات نیز حل خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه در سال گذشته مشکلاتی از قبیل تعیین مدیریت مجتمع‌ها و کمبود فضا داشته‌ایم خاطر نشان کرد: این فرآیند امسال به خوبی دنبال شد و برخی بازدیدهای صورت گرفته نشان ‌داد این مجتمع‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس زیرپوشش معاونان مدیر مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی می‌شوند اضافه کرد: به مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی باید توجه ویژه صورت گیرد و اگر بخواهیم از نیروی انسانی خوب استفاده شده و بهترین کارایی را شاهد باشیم، زمینه آن در مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی فراهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های تحول در آموزش و پرورش در استان قم با قوت خوبی در حال پیگیری است و در این راه مدیران و دبیران نقش بی‌بدیلی دارند تصریح کرد: اخبار مرتبط با سند تحول در قالب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به اطلاع فرهنگیان می‌رسد و اجرای طرح 3-3-6 در همین راستا دنبال شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش یک طرح کلی است که برای اجرای آن به دستورالعمل‌ها و طرح‌های جزئی‌تر و قابل اجرا نیاز دارد اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای تحقق این سند در آموزش و پرورش استان قم اجرا شده است، فراخوان‌های تجارب آموزشی در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط تحقق اجرای برنامه 3-3-6 با وجود دغدغه‌های دبیران در شرایط بسیار خوبی عملی شده است تصریح کرد: این طرح روند بسیار مطلوبی را طی می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آمادگی برای اجرای طرح 3-3-6 ادامه داد: معلمان باید در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در دوره راهنمایی تلاش کنند، چرا که در سیستم جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان مردودی راه سخت‌تری در پیش خواهند داشت.

حیدری با تاکید بر اینکه کتاب‌های پایه ششم ابتدای تدوین، چاپ و رونمایی شده و نمونه‌ای از آن به استان‌ها ارسال شده است، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان کلاس ششم ابتدایی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه 87 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس مورد نظر ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: مدیران تا پایان مردادماه فرصت دارند برنامه‌های هفتگی کلاس‌های درس را تدوین کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول