اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون ولید معلم:

دمشق آماده متوقف کردن درگیری‌ است/ فرانسه از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه فرانسه از طریق حمایت از گروه‌های مسلح سوریه نقشی مخرب در این کشور ایفا می‌کند، تاکید کرد که دمشق آماده متوقف کردن خشونت‌هاست اما گروه‌های مسلح نه.

دمشق آماده متوقف کردن درگیری‌ است/ فرانسه از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند

به گزارش فارس، فیصل مقداد در برنامه «حدیث الیوم» شبکه تلویزیونی روسیاالیوم اعلام کرد که دولت سوریه آماده متوقف کردن درگیری‌هاست اما گروه‌های مسلح نمی‌توانند مستقل تصمیم بگیرند.

به گزارش دی‌پرس، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: مقامات سوریه کاملا آمادگی دارند تا خشونت‌ها را متوقف کنند اما گروه‌های مسلحی که پول و سلاح و کمک از خارج از سوریه دریافت می‌کنند قادر نیستند به دلیل ارتباط [و وابستگی به] با خارج، تصمیم بگیرند.

فیصل مقداد تاکید کرد: سوریه در حالت دفاع از خود قرار دارد.

مقداد به شایعات و اتهاماتی که در خصوص حادثه تریمسه به دولت سوریه و ارتش آن نسبت داده می‌شود، نیز گفت که ارتش سوریه در تریمسه از سلاح سنگین استفاده نکرد.

مقداد گفت: این سخنان غیردقیق است. گروه ناظران به روستای تریمسه رفت. ما اجازه دادیم که بسرعت وارد منطقه شوند. امیدواریم که ناظران اطلاعات مناسب را به دست بیاورند.

معاون ولید المعلم وزیر خارجه سوریه همچنین به طرف‌هایی که برخی سوری‌ها را تحریک می‌کنند تا بردارکشی کنند تاکید کرد که این اقدامات به سود دشمنان سوریه و بالاخص اسرائیل است.

وی به نقش فرانسه در موضوع بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت: فرانسه از طریق تجهیز مخالفان به سلاح ارتباطی دخیل در کشتار مردم، در سوریه از تروریستم حمایت می‌کند و نقشی ویرانگر در سوریه دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که حل بحران کشورش سیاسی است که اساس آن گفت‌وگوی فراگیر است. وی اشاره کرد که روسیه همه تلاش‌های صادقانه خود را می‌کند تا بحران سوریه حل شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول