اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش حقوق بشر از افزایش خشونت در سوریه

خبرگزاری فارس: شورای حقوق بشر سازمان ملل بدون توجه به کشته شدن چند خبرنگار در سوریه به دست گروه‌های تروریستی در سوریه، گزارش کرد که خشونت در سوریه افزایش پیدا کرده است.

گزارش حقوق بشر از افزایش خشونت در سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود از وضع سوریه اعلام کرد که وضعیت حقوق بشر در سوریه از ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون به سرعت در حال بدتر شدن است و وعده‌های پایان خشونت‌ها در سوریه با درگیری بین نیروهای حامی و مخالف دولت سوریه توخالی از کار درآمد.

کمیسیون مستقل بین‌المللی تفحص درباره سوریه در گزارشی که قرار است امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شود، اعلام کرد: نقض فاحش حقوق بشر در قالب مبارزات مسلحانه فزاینده در سوریه در حال رخ دادن است. کمسیون حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد که در بین 22 فوریه و 15 ژوئن سال جاری میلادی دستکم 435 نفر در درگیری‌های سوریه کشته شدند.

بر اساس این گزارش، دولت "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه به بازرسان اعلام کرد که 804 نفر، هم از نیروهای مسلح و هم از غیرنظامیان بین تاریخ‌های 7 ماه مه و 4 ژوئن کشته شدند و مجموع تلفات درگیری‌های سوریه تا 27 آوریل به 6 هزار 143 رسید.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده است که کشتار الحولة توسط شبه‌ نظامیان دولتی، نیروهای ضد دولتی یا مبارزان خارجی که وابستگی آنها مشخص نیست، صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، وضعیت موجود در سوریه در سه ماه اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است زیرا گروههای مسلح ضددولتی در سوریه هر روز اقدامات فتنه‌انگیزانه‌ای را مرتکب می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است که در نتیجه جریان تخمینی تسلیحات و مهمات به سوی نیروهای دولتی و گروههای مسلح ضد دولتی، احتمال بدتر شدن اوضاع در ماههای اخیر در کشور سوریه وجود دارد.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود تأکید کرد که بسیاری از جوانان سوری قربانی درگیری‌های سوریه می شوند و تعداد زیادی از کشته‌ شدگان این درگیری‌ها جوانان هستند.

کمسیون حقوق بشر اعلام کرده است که یافته‌های خود را بر اساس مأموریت‌های ماه مارس، آوریل و ماه مه خود به دست آورده است و مصاحبه‌هایی با 383 نفر از جمله 50 زن و 11 کودک انجام داده است و با نیروهای دولتی و همچنین گروههای مخالف نیز گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول