اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط باستان‌شناسان فارس صورت گرفت

پایان مستندسازی آثار تاریخی بخش کوهنجان سروستان

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی سروستان از پایان مستندسازی، بررسی و شناسایی آثار تاریخی بخش کوهنجان در این شهرستان خبر داد.

پایان مستندسازی آثار تاریخی بخش کوهنجان سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مرضیه راه‌پیما اظهار داشت: کار مستندسازی، بررسی و شناسایی آثار تاریخی بخش کوهنجان از نیمه تیر‌ماه جاری با اعتباری بالغ بر 79 میلیون ریال در بخش کوهنجان آغاز شد و با یک هفته تلاش مستمر تیم باستان‌شناسی پایان یافت.

وی با اشاره به اتمام مطالعه و بررسی‌های میدانی در این پروژه گفت: 40 منطقه تاریخی بخش کوهنجان توسط تیم باستان‌شناسی در این پروژه شناسایی و مستندسازی شد.

شهر کوهنجان در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و 24 کیلومتری غرب سروستان واقع شده‌ است. کوهنجان در جنوب غربی دریاچه مهارلو واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد حدود یک‌هزار و 500 متر است.

این شهر که به لحاظ موقعیت نسبی در دشتی وسیع و در دامنه آخرین ارتفاعات زاگرس جنوبی قرار دارد از آب و هوایی معتدل و کوهپایه‌ای برخوردار است.

آب و هوای آن در بهار و تابستان به نسبت خنک و در زمستان سرد است.

گورستان قدیمی شهر، با سنگ گورهایی که قدمت برخی از آنها به بیش از 200 سال می‌رسد و همچنین آرامگاه شاه صفی‌الدین در این شهر، نشانگر قدمت طولانی آن است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول