اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرای غزه پس از 5 سال انتظار با خانواده‌های خود ملاقات می‌کنند

خبرگزاری فارس: اسرای نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی پس از گذشت 5 سال انتظار امروز با خانواده‌های خود دیدار می‌کنند.

اسرای غزه پس از 5 سال انتظار با خانواده‌های خود ملاقات می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، خانواده‌های 25 اسیر فلسطینی از اهالی نوار غزه به موجب توافقنامه امضا شده بین اسرا و اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی، امروز پس از گذشت 5 سال با فرزندان خود ملاقات می‌کنند.

بر اساس این گزارش خانواده‌های اسرا امروز به سمت گذرگاه "ایرز" در شمال نوار غزه رفتند تا پس از گذشت 5 سال انتظار با فرزندان اسیر خود دیدار کنند.

مسئولان رژیم اشغالگر شرط کرده‌اند که خانواده‌های اسرا برای ملاقات با فرزندان خود حتما باید شناسنامه‌های خود را به روز کنند و نباید شناسنامه‌های آنها مربوط به سال 2003 باشد.

تعداد اسرای نوار غزه که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، 473 نفر است و بر این اساس تنها به 5 درصد این اسرا اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان داده شده است.

"ایمن الشهابی" سخنگوی رسانه‌ای کمیته صلیب سرخ جهانی در غزه در این باره گفت: از مجموع 47 نفر 40 نفر برای ملاقات با 24 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی راهی شدند و یک اسیر نیز بنا به دلایل فنی ملاقات با وی صورت نخواهد گرفت.

مادر"محمد محمود حمدیه" اسیر فلسطینی از اهالی غزه که از تاریخ 14/7/1989 به اسارت درآمده است و اکنون در زندان "ریمون" است به مرکز مطالعات اسیر فلسطینی گفت که فرزندش امروز وارد بیست و چهارمین سال اسارت در زندان‌های رژیم اشغالگر شده است.

وی افزود: واقعا نمی‌توانم تصور کنم که پس از گذشت 5 سال زمانی که با فرزندم دیدار می‌کنم چقدر خوشحال خواهم شد.

وی از وزارت امور داخلی و صلیب سرخ تشکر کرد و گفت که همه اقدامات لازم از جمله نوسازی شناسنامه را انجام داده است.

"رأفت حمدونه" مدیر مرکز مطالعات اسرا نیز تصریح کرد که رژیم صهیونیستی از ژوئیه سال 2007 از ملاقات اسرا با خانواده‌های خود ممانعت می‌کند و همچنان به نقض قانون بین‌المللی و حقوق بشر علیه 475 اسیر نوار غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول