اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با آزاده فلج شده فلسطینی

هنیه: فلج شدن "ابولبده" در زندان بیانگر حجم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه اسراست

خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با "محمد ابو لبده" آزاده فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دچار فلج کامل پا شده است، دیدار کرد.

هنیه: فلج شدن "ابولبده" در زندان بیانگر حجم جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه اسراست

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" عصر دیروز به هنگام دیدار با "ابو لبده" در منزل وی واقع در شمال نوار غزه تصریح کرد که دکتر "باسم نعیم" وزیر بهداشت و "عطا لله ابو السبح" وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین وضعیت وی را پیگیری خواهند کرد و از پزشکان متخصص داخلی و خارجی برای مداوای وی کمک خواهند گرفت.

هنیه پس از این دیدار که به همراه تعدادی از وزرا صورت گرفت، تاکید کرد حوادثی که برای ابو لبده در داخل زندان های صهیونیستی روی داده است، باعث زمین گیر شدن او شده است و این مساله نشانگر حجم جنایت های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی است.

وی موسسات انسانی و حقوقی بین المللی را به رسیدگی به وضعیت اسرای فلسطینی دربند زندان‌های صهیونیستی را خواستار شد و از آنها خواست که رژیم صهیونیستی را به تعامل با خود و قرار دادن اسرای فلسطینی در زمره اسرای جنگی تحت فشار قرار دهند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات دوشنبه شب گذشته اسیر مریض محمد عبد العزیز "ابو لبده" را آزاد کرده و به شکل وحشیانه ای در گذرگاه بیت حانون او را به زمین انداختند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از جمعیت "واعد"، ابو لبده که در کمال صحت و سلامت و با پاهای سالم وارد زندان های صهیونیستی شده بود، پس از انجام عملیات جراحی در یکی از درمانگاه های صهیونیستی قدرت راه رفتن و ایستادن روی پاهای خود را از دست داد و در اثر فلج شدن مجبور است از ویلچر استفاده کند.

وی به محض انتقال به درمانگاه الشفاء تصریح کرد که در حالی که باید به خاطر آزادیم خوشحال باشم، اما دوری از دوستان بیمار و دیگر اسرای دربند زندان های صهیونیستی غمی سنگین در دلم بر جای گذاشته است.

16 اسیر بیمار فلسطینی از بیماری های مزمن خطرناکی در داخل زندان ها رنج می برند و هر روزه به درمانگاه زندان رمله که بیشتر شبیه یک سلول انفرادی است، انتقال داده می شوند.

ابو لبده ضمن ابراز تعجب از موفقیت رژیم صهیونیستی در مخفی کردن آثار این جنایت وقیحانه خود علیه اسرای بیمار فلسطینی، از تمامی موسسات حقوق بشر جهان خواست که از این مکانی که شبیه یک زندان بزرگ است، بازدید کنند.

در همین راستا، جمعیت واعد از تصمیم خود برای تهیه پرونده ای کامل درباره اوضاع اسرای بیمار و به ویژه اسرای زندان الرمله پرده برداشت و اعلام کرد که این پرونده را به همراه اطلاعات دقیق و دست اول به مراجع ذیربط تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول