اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

امام با پذیرش قطعنامه 598 حقانیت صلح‌‌طلبی ایران را اثبات کرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امام با حرکت استراتژیک و مقاومت یک ساله در مقابل پذیرش قطعنامه 598 حقانیت صلح‌‌طلبی ایران در جامعه جهانی را به اثبات رسانید.

امام با پذیرش قطعنامه 598 حقانیت صلح‌‌طلبی ایران را اثبات کرد

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل متحد از سوی ایران اظهارکرد: جنگ تحمیلی هشت ساله یک رویارویی تمام عیار بین دو جبهه تحت عنوان جبهه کفر( عراق بعثی) که هجوم آورده بود و دیگری جبهه ایمان که ایران اسلامی که دفاعی جانانه داشت به وقوع پیوست.

وی افزود: کشور عراق با همه ظرفیت‌های نظامی و تسلیحاتی خود و با حمایت همه جانبه کشور‌های غربی به ایران هجوم آورده و تصور داشت به راحتی می‌تواند خاک ایران را به اشغال خود درآورد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: بعد از عملیات کربلای 5 که فشار جدی به ماشین جنگی عراق از سوی رزمندگان ایران اسلامی اعمال شد نیروهای بعثی احساس خطر کرده و بعد از 8 سال به دنبال پایان جنگ ایران و عراق بودند.

وی با اشاره به دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی (ره) گفت: تحریم کامل و شدید تسلیحاتی و قطعات نظامی کشورهای غربی علیه ایران، شرایط اقتصادی حاکم بر ایران دوران جنگ تحمیلی و فشار اقتصادی هزینه‌های جنگ بر کشور را می‌توان از عمده دلایل پذیرش این قطعنامه دانست.

عقیلی افزود:  تغییر شرایط دفاعی در منطقه خاورمیانه و ورود غیر مستقیم سیاسی، نظامی آمریکا به جنگ بعد از سال 66 و با نشانه‌هایی چون زدن هواپیمای ایرباس ایران و شهادت 290 نفر از مسافران این هواپیما همچنین تغییر مواضع جامعه جهانی در بندهای ذکره شده قطعنامه 598 نسبت به دیگر قطعنامه‌های صادره از سوی سازمان ملل دیگر دلایل این پذیرش بود.

وی ادامه داد: قبل از پذیرش قطعنامه، ایران به عنوان کشور مقصر و ادامه دهنده جنگ معرفی می‌شود اما بعد از پذیرش قطعنامه دیدگاه جامعه جهانی نسبت به ایران تغییر کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امام با حرکت استراتژیک و مقاومت یک ساله در مقابل پذیرش این قطعنامه و با هجوم منافقین در عملیات مرصاد به ایران حقانیت صلح‌ طلبی اقدامات ایران در جامعه جهانی به اثبات رسید.

وی با اشاره به رنگ‌وبوی منصفانه‌‌ قطعنامه 598 نسبت به دیگر قطعنامه‌های سازمان ملل در پایان گفت: بازگشت عراق به پشت مرزهای شناخته شده بین المللی، تعویض اسرا و دادن غرامت جنگی از سوی کشور عراق به ایران نشانی محکم بر این مطلب است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول