اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس خبر داد

استفاده 17 درصد از کودکان شیرازی از خدمات مهدها

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: تنها 17درصد از کودکان شیرازی از خدمات مهدها استفاده می‌کنند.

استفاده 17 درصد از کودکان شیرازی از خدمات مهدها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن یوسف‌زاده بعد از ظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 136 مهدکودک در استان فارس تأسیس شده که 52 هزار کودک را زیر پوشش قرار داده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: در این راستا یکسان‌سازی آموزشی را برای مهدکودک‌ها در اولویت قرار داده‌ایم.

یوسف زاده از تاسیس روستامهدها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها خبر داد و افزود: در حال حاضر 800 روستامهد به کودکان مناطق محروم خدمات موثر از قبیل یک وعده غذای گرم را ارائه می‌دهند.

وی همچنین، گفت: در سال گذشته یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان بابت عرضه غذای گرم در روستامهدهای فارس و مناطق محروم از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای صدور مجوز تاسیس مهدکودک‌ها هیچ‌گونه محدودیتی نداریم، تصریح کرد: تعداد مهد کودک‌های شیراز 240 مهد است که تا شروع سال تحصیلی بیش از 100 مهدکودک جدید نیز تاسیس می‌شود ضمن اینکه برای صدور بیشتر نیز محدودیتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر اولویتی است که توسط سازمان بهزیستی پیگیری می‌شود.

یوسف‌زاده همچنین با بیان اینکه تنها 17درصد از کودکان از خدمات مهدها بهره می‌برند، بیان کرد: در حال حاضر جمعیت کودکان از سن نوزادی تا پیش‌دبستانی 400 هزار نفر است اما تنها 52 هزار نفر از خدمات مهدها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد خانواده‌هایی که زیرپوشش بهزیستی استان فارس قرار دارند، ابراز داشت: در حال حاضر 9 هزار و 45 خانواده بی‌سرپرست (25 هزار نفر) زیر پوشش بهزیستی هستند که ماهانه 40 تا 75 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

یوسف زاده ادامه داد: 4 هزار و 600 دانش‌آموز و یک‌هزار و 600 دانشجو نیز از خدمات سازمان بهزیستی در این استان بهره می‌برند.

وی با اشاره به زیرپوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دادن 3 هزار و 400 زن سرپرست خانوار ابراز داشت: حمایت‌های بیمه‌ای نقش به‌سزایی در کاهش مشکلات این قشر داشته است.

یوسف زاده همچنین اظهار داشت: در سال گذشته زنان سرپرست خانوار شهری نیز از مزایای دریافت یارانه و بیمه تامین اجتماعی بهره بردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت بهزیستی در بحث ارائه خدمات به کودکان در قالب "شبه خانواده" گفت: بچه‌هایی که به نوعی بعد از تولد از آنها سلب حضانت می‌شود به سازمان بهزیستی واگذار می‌شوند.

یوسف زاده گفت: در حال حاضر 24 مرکز شبه خانواده در فارس وجود دارد که به صورت شبانه‌روزی به کودکان از بدو تولد تا سن 18 سالگی خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه به خانواده‌هایی که شرایط پذیرش این کودکان را دارند ماهانه 100 هزار تومان کمک می‌شود، ادامه داد: این مراکز به صورت هیئت امنایی و با نظارت 100 درصد بهزیستی اداره می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: پس از بررسی وضعیت این خانواده‌ها، در صورت برخورداری از شرایط لازم سرپرستی کودکان بی‌صاحب به آنها واگذار می‌شود.

به گفته وی 55 دانشجو نیز از زیر پوشش مراکز شبه خانواده فارس خارج شده‌اند.

یوسف زاده در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز تخصصی اورژانس اجتماعی در شش شهرستان فارس ابراز داشت: مراکز اورژانس اجتماعی تلفیقی از سه فعالیت عمده شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی (123)، تیم سیار اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند که با ارائه خدمات تخصصی و فوری و با استفاده از مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان، زمینه توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان آزاردیده، دختران فراری از منزل، کودکان خیابانی، زوجین در معرض طلاق، افراد در معرض خودکشی و... را فراهم می‌کنند.

وی سپس با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی مشاوره کاهش طلاق در بهزیستی این استان بیان کرد: این مراکز با تعامل دادگستری موفق شدند بیش از 50 درصد مراجعه‌کنندگان را از طلاق منصرف کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در پایان با بیان اینکه مراکز تخصصی مشاوره طلاق در تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: از 2 هزار و 100 پرونده وارد شده به این مراکز بیش از 50 درصد به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی با پیام توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از 25 تیر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول