اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقام ماند برای میدان رقابت

پاتک استقلال از طرف تراکتورسازی بدون پاسخ ماند

خبرگزاری فارس: تیم تراکتورسازی نتوانست پاتک استقلال به بازیکنانش را پاسخ دهد.

پاتک استقلال از طرف تراکتورسازی بدون پاسخ ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در حالیکه در آخرین روزهای نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشور همگان منتظر پاسخ تراکتورسازی به استقلال برای جذب چند بازیکن این تیم بودند، اتفاق خاصی برای این تیم روی نداد.

در هفته ششم لیگ برتر فصل قبل تراکتورسازی موفق شد استقلال را در تهران شکست دهد. این شکست بیش از هواداران و بازیکنان استقلال برای پرویز مظلومی دردناک بود که نتیجه را به امیر قلعه‌نویی واگذار کرد. بازی برگشت استقلال شکست دور رفت را جبران  کرد اما اشتباه داوری در این بازی مانع از شیرینی برد برای مظلومی شد و به اعتراف همگان تراکتورسازی در این بازی به داور باخت نه استقلال؛ همین باخت و از دست رفتن سه امتیاز این بازی شاید مهم‌ترین علت عدم قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر بود.

با پایان فصل، قلعه‌نویی با وجود قول خود به تبریزی‌ها، روانه استقلال شد، یکی از کمک مربیان فصل قبل استقلال فاش کرد که توافق بین قلعه‌نویی و استقلال هفته‌ها قبل از اتمام لیگ برتر صورت گرفته بود و فتح‌الله‌زاده با برنامه خواستن از مظلومی و قلعه‌نویی با برنامه دادن به تراکتورسازی، همگان را سرکار گذاشته بودند.

طبیعی بود که با رفتن قلعه‌نویی، سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی نیز از تراکتورسازی جدا شده و روانه تیم سابقشان شوند.

اما رفتن "توزی رودریگو" آغاز یک جنگ دیگر بین تراکتورسازی و استقلال بود. "توزی" قبل از پایان مسابقات عنوان کرده بود که به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به ادامه بازی در تراکتورسازی نخواهد بود و  به کشور خود باز خواهد گشت  اما برخلاف این ادعا سر از استقلال درآورد.

واکنش مدیر باشگاه تراکتورسازی

محمدحسین جعفری، مدیر باشگاه تراکتورسازی تبریز نسبت به رفتن قلعه‌نویی محتاطانه برخورد کرده و تنها بابت اینکه دو هفته زمان نقل و انتقالات را برای تراکتورسازی سوزانده است، گلایه کرد.

در پی این فعل و انفعالات تراکتورسازی نیز درصدد پاسخگویی تک استقلالی‌ها برآمده و در یک اقدام دور از انتظار برای مربیگری این تیم با پرویز مظلومی وارد مذاکره شد.

پیش از این شرط ماندن مظلومی در استقلال از سوی مدیرعامل این باشگاه کسب یک جام عنوان شده بود و با محقق شدن قهرمانی جام حذفی، مظلومی برنامه خود را برای فصل بعد استقلال داده بود اما شواهد موید این نکته بود که کنار گذاشتن مظلومی از هفته‌ها قبل در استقلال کلید خورده و در واقع وی بازیچه استقلالی‌ها شده بود.

از این رو مظلومی تشنه انتقام از قلعه‌نویی و فتح‌الله‌ زاده بود، نکته‌ای که جعفری به خوبی شناسایی کرده بود.

مظلومی حتی سابقه بازی برای تراکتورسازی را داشته و با این تیم عنوان آقای گلی ایران را در جام تخت جمشید  کسب کرده بود.

اما بازتاب این خبر در تبریز کاملاً برخلاف پیش‌بینی‌ها بود، موجی از اعتراض هواداران به انتخاب مظلومی راه افتاده و لیدرهای تیم نیز عملاً باشگاه را تهدید کردند.

این بار اول نبود که تماشاگران تراکتورسازی علیه مدیران باشگاه جبهه می‌گرفتند. کاظم امانی که بین تماشاگران تراکتورسازی از محبوبیت برخوردار بود وقتی از ضیایی حمایت کرد مورد اعتراض تماشاگران قرار گرفت.

خسرو عبدالله‌زاده نیز بعد از برکناری واسیلی گوجا در سال 83 متحمل سخت‌ترین اعتراضات قرار گرفت به طوری که ابراهیم قاسم‌پور که قرار بود جانشین واسیلی شود، بدون حتی هدایت یک بازی تراکتورسازی، فرار را بر قرار ترجیح داد.

جعفری که کم و بیش می‌دانست درگیر شدن با تماشاگران عمر مدیریت وی را کوتاه می‌کند، با زیرکی خاصی پروژه مظلومی را کنار گذاشته و با خوزه اولیویرا پرتغالی قرارداد بست. این انتخاب از سوی هواداران تیم نیز مورد استقبال قرار گرفت، آنان معتقد بودند که" تونی" می‌تواند انتقام شیرینی از استقلال بگیرد اما جعفری همچنان به دنبال فرصتی بود تا از دار و دسته استقلالی‌ها زهر چشمی بگیرد.

بازیکنان ناراضی گزینه اول تراکتورسازی

تراکتورسازی این بار روی بازیکنان ناراضی استقلال زوم کرده و شرایط مذاکره با مجتبی جباری، مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی که لیدر مخالفان قلعه‌نویی بودند را فراهم کرد، احتمال اینکه این بازیکنان فصل بعد در استقلال نباشند زیاد بود و کجا بهتر از تراکتورسازی برای گرفتن انتقام از قلعه‌نویی.

قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر

قلعه‌نویی با چهار قهرمانی در لیگ برتر موفق‌ترین مربی در این رقابت‌ها بود، در مورد وی عنوان شده در هر تیمی که موفقیت کسب کرده و قصد جدایی از آن تیم را دارد، درصدد تضعیف تیم سابقش برآمده تا موفقیت‌های تیم فقط به نام او زده شود.

این نظریه قابل اثبات نبوده و نمی‌تواند قلعه‌نویی را متهم کند، کما اینکه وقتی سپاهان با وجود از دست دادن ستاره‌های بزرگی چون عقیلی و رحمتی بعد از قلعه‌نویی نیز قهرمان شد وی برنامه‌های درازمدتش در این باشگاه را عامل این قهرمانی دانست.

اما کوتاه آمدن قلعه‌نویی مقابل ستارگان استقلال فرضیه‌ای را مطرح می‌کند که در ادامه به آن اشاره شده است.

تراکتور سازی مدعی لیگ برتر

قلعه‌نویی به خوبی به قدرت تراکتورسازی و حضور هواداران این تیم واقف بود. پیوستن رحمتی، مجیدی و جباری به تراکتورسازی، قدرت این تیم را افزایش داده و شانس‌های استقلال  برای کسب قهرمانی را کاهش می‌داد.

وی در نخستین گام با سید مهدی رحمتی به توافق رسیده و بازوبند کاپیتانی تیم را نیز به وی داد اما کار کردن با جباری کار آسانی نبود.

همگان طغیان وی را در فصل گذشته علیه مظلومی که ذاتاً مربی آرامی است به یاد دارند، قلعه‌نویی که اعتراض کوچک مهدی کیانی را در تراکتورسازی به بدترین شکل پاسخ داده بود در مقابل جباری چگونه باید عمل می‌کرد؟

حالا حتی فتح‌الله‌زاده نیز حامی جباری نبوده و دیگر حاضر نبود لی‌لی به لالای این بازیکن خلاق اما همیشه مصدوم و معترض بگذارد.

جباری مذاکرات خود را با مس کرمان آغاز کرد. مس کرمان تبعیدگاه استقلالی‌ها بود و حتی مظلومی و قلعه‌نویی نیز سابقه کار در این تیم را دارند.

یک روز تا اتمام زمان نقل و انتقالات، مدیر باشگاه استقلال در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها پرونده حضور جباری در استقلال را مختومه اعلام می‌کند؛ همه چیز برای حضور جباری در مس مهیا است اما ناگهان سمت مذاکرات به سوی تراکتورسازی عوض شد.

تصور حضور جباری در ترکیب تراکتورسازی برای سرمربی تیم استقلال رعب‌آور بود. قلعه‌نویی درصدد منصرف کردن جباری برای رفتن به تراکتورسازی برمی‌آید. حضور وی حتی روی نیمکت استقلال نیز این حسن را دارد که تراکتور را از یک پوئن بزرگ محروم کند.

وی به سرعت وارد عمل شده و ابتدا با فتح‌الله‌زاده تماس می‌گیرد، مدیر باشگاه استقلال در قبال درخواست قلعه‌نویی برای جذب جباری زیر بار نمی‌رود اما در نهایت با شرط اینکه مسئولیت جباری با خود قلعه‌نویی است به حضور وی رضایت می‌دهد.

قلعه‌نویی در گام بعدی باید جباری را راضی می‌کرد، جباری  به همراه مدیر برنامه‌هایش در فرودگاه تهران منتظر پرواز تبریز بود، توافقات اولیه بین جباری و تراکتورسازی صورت گرفته و قرار بود ابتدا قرارداد در دفتر "جوانان خیر"منعقد شده و سپس در دفتر هیئت فوتبال استان ثبت شود.

تقیون مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی نیز از باز بودن دفتر این هیئت تا ساعت 12 شب خبر داده بود.

جباری از پرواز جا ماند

به گفته مدیر باشگاه تراکتورسازی، جباری از پرواز عصر تبریز جامانده و بلافاصله از طرف باشگاه تراکتورسازی در پرواز شب برای وی جا رزرو می‌شود.

پاسخ این پرسش که چرا بازیکنی برای عقد قرارداد مهمی از پرواز جا می‌ماند سخت نیست، جباری اگر آن شب به تبریز نمی‌رسید باید تا نیم فصل به تماشای لیگ برتر نشسته و یا در تیم لیگ یکی بازی می‌کرد، پس وی به خوبی به اهمیت این پرواز واقف بود.

مسلم است وی در آن ساعات در حال مذاکره با نماینده استقلال بوده و بهترین موقعیت برای گذاشتن شروط بیشتر برایش فراهم شده بود، کما اینکه بعد از عقد قرارداد با استقلال نیز عنوان کرد که بهترین قرارداد عمرش را با استقلال بسته است.

قاسمی رئیس صندوق قرض‌الحسنه جوانان خیر و نماینده تراکتورسازی که به احتمال زیاد پسر مدیرعامل باشگاه بود امیدوار بود که جباری با پرواز شب به همراه آنها عازم تبریز شود اما دقایقی قبل از پرواز دوم جباری با استقلال به توافق رسیده و از فرودگاه عازم دفتر باشگاه استقلال شده و قبل از نشستن هواپیمای پرواز تهران- تبریز در فرودگاه تبریز، قراردادش را در هیئت فوتبال تهران نیز ثبت کرد تا به این شکل تراکتورسازی  از جذب این بازیکن بازماند.

قلعه‌نویی برای اینکه خیال تراکتورسازی را راحت کند به بازگشت مجیدی به استقلال نیز تمایل نشان داده است.

گاف بزرگ تراکتورسازی

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در یک ماه گذشته به صورت شبانه‌روزی برای موفقیت تراکتورسازی تلاش کرده است.

وی نهایت تلاش خود را برای بستن تیمی قدرتمند و قوی به کار بست اما گاف بزرگ این تیم زمانی رخ داد که روزهای پایانی و حساس نقل و انتقالات مسئولی از این تیم در تبریز نبود.

آیا لزوم داشت احمد ابهران و حسن آذرنیا همزمان در ترکیه و اردوی تیم باشند، قابل پیش‌بینی بود که نه زینی‌وند، قائم مقام، نه قاسمی جوانان خیر و نه پسر جعفری که سرشته‌ای در فوتبال و نقل و انتقالات ندارند، مقابل ترفندهای استقلالی‌ها مغموم خواهند شد.

بهتر بود سرپرست و یا مدیر اجرایی به نوبت به ترکیه رفته و یکی برای انجام دادن بقیه کارها در تبریز می‌ماند. اما امان از لذت مسافرت خارجی که همیشه بر تمام کارها ارجحیت دارد.

-----------------------------

گزارش از فرهاد فرهادپور 

-----------------------------

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول