اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات هزاران مصری‌ در اعتراض به ابطال "لغو انحلال پارلمان" در التحریر

خبرگزاری فارس: هزاران مصری در اعتراض به حکم دادگاه عالی قانون اساسی این کشور در ابطال دستور محمد مرسی مبنی بر "لغو انحلال پارلمان" این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران مصری‌ در اعتراض به ابطال "لغو انحلال پارلمان" در التحریر

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، هزاران مصری هم اکنون برای شرکت در تظاهرات میلیونی "لغو انحلال پارلمان" در میدان التحریر در مرکز قاهره تجمع کرده‌اند.

این تظاهرات با شعار مخالفت با سیاسی کردن دستگاه قضایی و به درخواست گروه‌ها و جریان‌های انقلابی مصر از جمله جماعت اخوان المسامون و ائتلاف جنبش 6 آوریل برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار لغو حکم دادگاه عالی قانون اساسی مصر در انحلال پارلمان و مخالفت با دستور محمد مرسی، رئیس‌جمهوری این کشور در ادامه فعالیت پارلمان الشعب و نیز لغو متمم اعلامیه قانون اساسی هستند که شورای نظامی آن را تدوین کرده است.

تظاهرا‌ت‌کنندگان مصری همچنین بر ضرورت احترام به تصمیم رئیس جمهوری این کشور در خصوص از سرگیری فعالیت مجدد پارلمان الشعب و کناره گیری شورای نظامی و تحویل کامل قدرت به رئیس جمهوری مصر تاکید دارند.

انقلابیون با نصب خیمه‌‌هایی در میدان التحریر قاهره خود را برای آغاز تحصن تا تحقق همه خواسته‌های خود آماده کردند.

جنبش 6 آوریل، از گروه‌های انقلابی مصر آمادگی خود جهت شرکت در تظاهرات امروز همراه با جماعت اخوان المسلمون را اعلام کرده است.

در همین حال جماعت اخوان المسلمون مصر نیز اعلام کرد، در تظاهرات میدان التحریر و دیگر استان‌ها برای حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر، لغو متمم اعلامیه قانون اساسی و مخالفت با سیاسی کردن دستگاه قضایی مصر مشارکت خواهد کرد.

اما شیخ "مظهر شاهین" معروف به خطیب نماز جمعه التحریر در خطبه‌های نماز جمعه امروز خود در مسجد عمر مکرم در جوار التحریر تاکید کرد که مردم مصر از اینجا – میدان التحریر- مرکز آزادی هرگونه دخالت در اختیارات ریاست جمهوری مصر را رد کرده و اعلام می‌کنیم که مردم مصر همواره از مرسی حمایت خواهند کرد و پشت او هستند.

او همچنین با اینکه انقلاب دستگاه قضائیه مصر را به عنوان راهی برای حل مشکلات و اختلافات انتخاب کرده است، ضمن رد هرگونه توهین این دستگاه به رئیس جمهوری منتخب و جلوگیری از وقوع هرگونه برخورد بین قوه قضائیه و مجریه خطاب به قوه قضائیه مصر گفت که ما نمی‌خواهیم این قوه به قاچویی جهت بریدن سر انقلاب مصر تبدیل شود.

شاهین تاکید کرد که توطئه‌هایی وجود تا رئیس جمهوری مصر رئیس جمهوری بدون اختیارات باشد و به این طریق توان برآوردن خواسته‌ها و مطالبات مردم را نداشته باشد و ملت مصر به شدت در برابر این اقدامات و مشابه ان ایستادگی خواهد کرد.

هفته گذشته محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر با استفاده از اختیارات خود دستور به ادامه فعالیت پارلمان الشعب این کشور و لغو انحلال آن توسط دادگاه عالی قانون اساسی این کشور داد.

شورای عالی نظامی مصر و دادگاه عالی قانون اساسی این کشور با صدور بیانیه‌هایی با دستور محمد مرسی مخالفت کرده و دادگاه قانون اساسی با صدور حکمی بر لازم الاجرا بودن حکم سابق خویش در انحلال پارلمان تاکید کرد که اعتراض‌های بسیاری را در میان نیروهای انقلابی مصر موجب شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول